نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

چه تعداد زمین و ملک قولنامه‌ای وجود دارد؟

منبع
ايرنا
بروزرسانی
چه تعداد زمین و ملک قولنامه‌ای وجود دارد؟

ایرنا/ رئیس سازمان نقشه برداری با بیان اینکه حدود ۲۵ میلیون ملک و زمین به صورت قولنامه در کشور وجو دارد، گفت: باید تمامی این اراضی و املاک تبدیل به سند شوند.

حمیدرضا بابایی روز چهارشنبه در همایش روز مهندس نقشه بردار سازمان ثبت و اسناد کشور گفت: رویکرد قانون گذار نسبت به موضوع نقشه برداری تغییر کرده است و در عموم تنظیم به اسناد رسمی بسیار جدی شده است.
رئیس سازمان نقشه برداری به کمبود نیروی انسانی و نقشه بردار اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی ما برای تعیین و تکلیف و سندی شدن اراضی و املاک کافی نیست.
وی به موضوع استفاده از فناوری‌های جدید برای رسمی شدن سند و نقشه برداری تاکید کرد و گفت: باید از اسناد عادی فاصله بگیریم.
بابایی تاکید کرد: متاسفانه ۶۰ درصد دعاوی حقوقی در حوزه املاک مربوط به اسناد عادی است و اسناد عادی و غیررسمی منشا فساد شده اند.
وی بر تثبیت مالکیت و تسهیل در فرایند صدور سند تاکید کرد و گفت: تثبیت سند و سنددار شدن اراضی و املاک مهم ترین روش برای جلوگیری از کلاهبرداری وفساد خواهد بود.
به گفته رئیس سازمان نقشه برداری، سودجویی از اسناد عادی یا قولنامه ای راحت ترین شیوه برای کلاهبرداری و افزایش دعاوی قضایی شده است ‌صدور اسناد رسمی می تواند در کاهش اطاله دادرسی بسیار موثر باشد.

وی بر صدور رای صریح و قاطع از سوی نقشه برداران در حل مناقشات قضایی و حقوقی تاکید کرد و افزود: نقشه برداران باید به قضات در حل پرونده ها کمک کرده و با بررسی اسناد آرای قاطع و فاقد شبه ارایه کنند.
  
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar