نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

مردم با گرفتن مالیات از خانه‌ های لوکس موافق هستند؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مردم با گرفتن مالیات از خانه‌ های لوکس موافق هستند؟

ایسنا/ دریافت مالیات از خانه‌ های لوکس از سال ۱۴۰۰ کلید خورد و دولت در راستای برقراری عدالت اجتماعی اقدام به شناسایی و پیگیری مالیات از لوکس نشینان کرده است. 
نتایج یک نظرسنجی نشان میدهد که ۷۲ درصد مردم کاملاً موافق دریافت مالیات از خانه‌های لوکس هستند و ۶۸.۲ درصد هم موافقت خود با گرفتن مالیات از صاحبان خودروهای گرانقیمت را اعلام کرده اند.
 
به گزارش ایسنا، دریافت مالیات از خانه‌های لوکس از سال ۱۴۰۰ کلید خورد و دولت در راستای برقراری عدالت اجتماعی اقدام به شناسایی و پیگیری مالیات از لوکس نشینان کرده است.

این قانون در کنار قانون «مالیات بر خانه‌های خالی» که در سال ۱۳۹۹ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد با هدف تنظیم گری بازار مسکن برقرار شده است.
 
با این حال یکی از انتقادات جدی به این قانون‌ها میزان اثرگذاری آن با توجه به نرخ های موجود مالیاتی است. به نظر می رسد ارتقا این قوانین نیاز  به حمایت و مطالبه عمومی دارد، حمایتی که طبق نظرسنجی‌های انجام شده در جامعه به طور نسبی وجود دارد و برای افزایش آن نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است.
 
یافته‌های نظرسنجی مرکز افکارسنجی سرمایه از موافقت ۶۵ درصدی شهروندان با دریافت مالیات از مالکان خانه‌های خالی حکایت دارد.
 
به گفته این نظرسنجی در مقابل این ۶۵.۴ درصد، ۲۹.۳ درصد پاسخگویان به این نظرسنجی که مرداد ماه امسال با رعایت استانداردهای علمی و به‌صورت تلفنی در گستره کشوری انجام شده، گفته‌اند که به میزان اندک با دریافت مالیات از خانه‌های خالی موافق هستند.
 
همچنین ۷۲ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، گفته‌اند که کاملاً موافق دریافت مالیات از خانه‌های لوکس هستند و ۶۸.۲ درصد هم موافقت خود با گرفتن مالیات از صاحبان خودروهای گرانقیمت را اعلام کردند.
 
ارزیابی جنسیتی و گروه سنی موافقان دریافت مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس هم جالب توجه و معنادار است؛ ۷۶درصد از زنان پاسخگو و ۷۵.۷درصد مردان به میزان زیادی موافق این موضوع هستند که اکثرشان بین ۳۶ تا ۵۰ سال سن دارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar