نماد آخرین خبر

تاخیر ۱۰۰ روزه در پرداخت مطالبات دامداران

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تاخیر ۱۰۰ روزه در پرداخت مطالبات دامداران

باشگاه خبرنگاران/مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروران گفت: با گذشت ۶ ماه از سال، نرخ جدید شیرخام اعلام نشده است.

جواد آزاد گفت: ابتدای امسال قیمت مصوب هرکیلو شیرخام پس از برگزاری جلسات متعدد ۱۸ هزارتومان تعیین شد که ابلاغ آن به دلایل متعدد به تاخیر افتاده است.
به گفته او، اکنون هرکیلو شیرخام با نرخ مصوب سال قبل ۱۵ هزارتومان خریداری می شود، درحالیکه همین رقم ۱۰۰ روزه پرداخت می شود که استمرار روند کنونی تاخیر در پرداخت بهای شیرخام و هزینه بالای تولید صرفه اقتصادی ندارد.
آزاد ادامه داد: اکنون فصل خرید ذرت علوفه ای است که دامداران برای یکسال آتی خود باید خرید را انجام دهند که این امکان به سبب کمبود نقدینگی وجود ندارد که اگر مسئولان هرچه سریع تر دامداران را حمایت نکنند با کشتار دام های مولد روبرو خواهیم شد.
مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروران خرید تضمینی دام زنده و پرداخت نهاده مدت دار را راه حل حمایت از صنعت دامپروری دانست و افزود: با توجه به مازاد تولید دام، ۳۰۰ هزار راس دام باید از سطح بازار جمع آوری شود و تسهیلات به منظور سرمایه در گردش در اختیار  دامداران به منظور خرید یونجه و ذرت علوفه ای به عنوان ۵۰ درصد خوراک دام قرار بگیرد.

او متوسط تولید سالانه شیرخام را ۱۱ میلیون تن اعلام کرد و گفت: با اعمال حمایت های لازم و تامین نقدینگی دامداران پیش بینی می شود که امسال هم حداقل تولید همین رقم باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره