نماد آخرین خبر

درخواست کارگران برای برگزاری شورای عالی کار

منبع
ايسنا
بروزرسانی
درخواست کارگران برای برگزاری شورای عالی کار

ایسنا/ یکی از درخواست کارگران در هفته ای که گذشت برگزاری جلسه شورای عالی کار بود تا شاید بحث ترمیم مزد در دستور کار قرار گیرد.

تعاون و کار در هفته ای که گذشت اخبارهای مختلفی داشت, از جمله تخصیص منابع برای توسعه مشاغل خانگی، درخواست کمک کارگران از مجلس برای اصلاح مزد، وعده اعطای مسکن به خانواده جانباختگان معدن طبس و جذب20میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در تهران طی 6ماه بخش از اخبار بود.
معاون استاندار تهران طی شش ماه ابتدایی سال جاری و پس از ابلاغ تسهیلات، بیش از 20 میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی استان تهران تسهیلات جذب شده است.
زهرا بهرورز، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم دیدار با خانواده کارگران فوت شده کاشمری حادثه معدن ذغال سنگ طبس یکی از مهم ترین اولویت ها را حوزه مسائل اقتصادی و برقراری مستمری این خانواده ها دانست و گفت:  برای اولین بار بسته مشاوره خانواده و مددکاری را برای این خانواده ها فعال می کنیم و متخصصان در این حوزه کنار این خانواده ها خواهند بود تا بتوانند مسائل این خانواده ها را از نزدیک شناسائی و منتقل بکنند.
وی با اشاره به اینکه تامین برخی مایحتاج خانواده ها و لوازم خانه به همت وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می پذیرد گفت: بنا به دستور رییس جمهور به زودی همه خانواده های کارگران فوت شده که مسکن ندارند مشکل مسکن آنها برطرف می شود.
از دیگر مواردی که در این هفته مطرح شد, درخواست فعالان کارگری  از مجلس بود.  فعالان کارگری اعتقاد دارند که مجلس با آنها برای بحث دستمزد و اصلاح ماده 41همفکری نکرده است و خواستار همکاری با مجلس در جهت حل مشکلات کارگران هستند.

بیش از 90درصد فرش دستباف صادر می‌شود
با توجه به اینکه نمایشگاه فرش ماشینی به زودی برگزار می شود. عبدالله بهرامی,رئیس کمیسیون فرش،گردشگری و صنایع دستی اتاق تعاون ایران،‌ فرش دستباف را صنعتی ملی، ارزآور و صادرات محور عنوان کرد و ایجاد مرکز تجاری ایران در روسیه را یک فرصت ایده آل برای تنوع‌بخشی به سبد صادرات محصولات ایرانی به ویژه فرش دستباف دانست.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره