logo
برگزیده
اقتصادی

روزانه ۷۰ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی عرضه شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
روزانه ۷۰ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی عرضه شد

ايرنا/بانک مرکزي در اطلاعيه‌اي اعلام کرد: در هفت روز نخست آبان ماه سال جاري، به طور روزانه و متوسط ٧٠ ميليون دلار ارز به صورت اسکناس در «بازار متشکل معاملات ارزي» در نرخ هاي حاشيه بازار عرضه شده است.

 به رغم عرضه ۷۰ ميليون دلار ارز و امکان خريد هر صرافي به ميزان  ۵۰۰ هزار دلار در بازار متشکل معاملات ارزي، از تاريخ اول تا هفتم آبان ماه ۱۳۹۹، در مجموع فقط هفت درصد (حدود پنج ميليون دلار) توسط صرافي‌ها خريداري شده است که اين امر حاکي از فقدان تقاضاي موثر در بازار براي ارز به صورت اسکناس است.

همچنين گزارش هاي دريافتي از سامانه نيما حاکي از اين است که در مدت مشابه حدود ۶٧٠ ميليون دلار ارز به صورت حواله توسط صادرکنندگان در سامانه نيما عرضه شده است.

 روز گذشته صرافي‌هاي بانکي هر دلار را ۲۷ هزار و  ۹۰۰ تومان فروختند، اما صرافي ملي قيمت خريد دلار و يورو (اسکناس) را از صفحه خود حذف و  نرخ فروش را اعلام کرد. قيمت فروش يورو در صرافي‌هاي بانکي ۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان درج شد.

همچنين در سامانه سنا نيز هر يورو با قيمت ميانگين ۳۳ هزار و ۳۵۷ تومان به فروش رسيد و هر دلار با قيمت ميانگين ۲۷ هزار و ۹۱۸ تومان فروخته شد.

علاوه براين در سامانه نيما طي روز کاري گذشته، حواله يورو با ميانگين قيمت ۳۳ هزار و ۲۷ تومان به فروش رسيد و حواله دلار نيز قيمت ميانگين ۲۶ هزار و ۸۷۳ تومان را ثبت کرد.

 نرخ خريد و فروش دلار و يورو در صرافي‌هاي بانکي و بازار متشکل ارزي متغير است و متناسب با نوسان بازار آزاد در طول روز چند بار تغيير مي کند.

هفته‌هاي گذشته با تشديد نوسان ارزي و مديريت عرضه و تقاضا توسط بانک مرکزي، قيمت ارز تا حدودي روند نزولي درپيش گرفت و اکنون نرخ فروش دلار در صرافي ها با کاهش نسبت به قيمت هاي پاياني ديروز ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان و قيمت فروش يورو نيز با کاهش معادل ۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره