نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موسیقی

گروه ایرانی جایزه ویژه رویداد بین المللی «مقام» را دریافت کرد

منبع
مهر
بروزرسانی
گروه ایرانی جایزه ویژه رویداد بین المللی «مقام» را دریافت کرد

مهر/ یکی از گروه‌های فعال حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران جایزه بزرگ رویداد موسیقایی و بین المللی «مقام» کشور ازبکستان را از آن خود کرد.

حمید قنبری آهنگساز، نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «کلون زمان» ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های این گروه بیان کرد: چندی پیش رویداد بین المللی «مقام» در کشور ازبکستان برگزار و گروه «کلون زمان» موفق شد که «جایزه بزرگ» این فستیوال را دریافت کند.

وی افزود: فستیوال «مقام» در حال حاضر، یکی از معدود رویدادهای فرهنگی جهان است که عمدتاُ بر موسیقی‌های کلاسیکِ حوزه‌ فرهنگی خاورمیانه و نزدیک، آسیای میانه و شمال آفریقا متمرکز است. این رویداد از ۲۷ تا ۳۰ ماه ژوئن در شهر «زمین»، با مهمانانی از بیش از ۸۰ کشور جهان برگزار شد.

این نوازنده و مدرس موسیقی ایرانی در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: در بخش رقابتی این جشنواره، ۳۰ گروه از کشورهای مختلف منطقه حضور داشتند. پس از گروه ما که به‌عنوان تنها نماینده‌ ایران، برنده‌ مهم‌ترین جایزه‌ این جشنواره شد، هنرمندان برجسته‌ای از کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، ترکیه، هند و منطقه‌ ایغورستان جوایز اول تا سوم مشترک را از آن خود کردند و من امیدوارم با کسب این مقام توانسته باشیم گامی در تداوم و معرفی فرهنگ غنی موسیقایی ایران زمین برداریم.

گروه ایرانی جایزه ویژه رویداد بین المللی «مقام» را دریافت کرد

حمید قنبری از جمله هنرمندان عرصه موسیقی ایرانی است که تحصیلات تکمیلی خود را در رشته موسیقی به پایان رساند و پس از آن نوازندگی تمبک را نیز از بهمن رجبی فرار گرفت و سپس در عرصه های مختلف حوزه موسیقی از جمله کنسرت، آلبوم و دیگر فرآیندهای حرفه ای این حوزه تولیداتی را پیش روی مخاطبان قرار داد.

سرپرستی گروه «کلون زمان» و اجرای کنسرت با گروه های «آفتاب»، «آفاق»، «مهتاب» و «مهر آوا» در تهران و دیگر شهرهای ایران، همکاری با ارکستر سمفونیک تهران به رهبری فریدون ناصری، شرکت در تهیه و اجرای موسیقی فیلم، تئاتر و سریال های تلویزیونی، بخشی از فعالیت های موسیقایی او را تشکیل می دهند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar