logo

جزئیات دیدار مجریان میزگردهای تخصصی انتخابات با رئیس صداوسیما

منبع
ايسنا
بروزرسانی
جزئیات دیدار مجریان میزگردهای تخصصی انتخابات با رئیس صداوسیما

ایسنا/ میزگردهای تخصصی انتخابات با حضور نامزدها در انتخابات ۱۴۰۳ از میزان بیننده قابل قبولی برخوردار شد و توانست به لحاظ تاثیرگذاری با مناظره‌ها برابری کند و حتی از آنها پیشی بگیرد.

اجرای این میزگردها بر عهده سه مجری تلویزیون بود: محمدجعفر خسروی (میزگرد فرهنگی)، حسن عابدینی (میزگرد سیاسی) و ندا سپانلو (میزگرد اقتصادی). با پایان میزگردهای تخصصی این سه نفر به دیدار رییس صداوسیما رفتند و تجاربشان را با پیمان جبلی و محسن برمهانی (معاون سیما) به اشتراک گذاشتند.

محمدجعفر خسروی، با بیان اینکه آنچه صورت گرفته مبتنی بر وظیفه و تجربه ۴۱ ساله بوده است، گفت: خوشحالم که در مجموعه برنامه‌های خوب انتخاباتی این دوره سهمی داشتم و معتقدم این دوره، برنامه‌ها اخلاقی‌تر و محتوایی‌تر از ادوار گذشته بودند. سعی کردیم در فرآیند ادای وظیفه، اصل بی‌طرفی را محور قرار دهیم و موجب ارتباط بین کارشناسان و نامزدها شویم که مقدمه‌ای بر آگاهی بیشتر و انتخاب بهتر مردم باشد.

حسن عابدینی هم با اشاره به اینکه با میزگردهای تخصصی یک تراز جدید در حوزه گفت‌وگوهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در تلویزیون پایه‌گذاری شد که باید طی سال ادامه یابد، پیشنهاد کرد که رئیس‌جمهور آینده و نمایندگانش به‌صورت دوره‌ای در چنین برنامه‌ای پاسخگوی مطالبات مردم و کارشناسان باشند.

ندا سپانلو نیز با بیان اینکه در ابتدا به نظر می‌رسید مدیریت چنین میزگردی مشکل باشد، اما همان روز اول فرم برنامه جا افتاد و بسیار موفق بود، گفت: کارشناسان و متخصصان میزگرد اقتصادی هم این عقیده را داشتند که این میزگردها فقط منحصر به ایام انتخابات نباشد و مطالبات و چالش‌ها برای چهارسال آینده انباشته نشوند، بلکه لازم است به‌صورت دوره‌ای به سراغ رئیس‌جمهور و نمایندگانش برویم.

در دیدار رییس سازمان صداوسیما میزگردهای تخصصی انتخابات ریاست‌جمهوری را که در بازه زمانی کوتاه حدود دوهفته‌ای برنامه‌ریزی شد و به مرحله اجرا رسید ازجمله اقدامات شجاعانه و تحولی صداوسیما در این دوره انتخابات دانست و از لزوم ارتقای این قالب جدید، رفع نواقص و ادامه این الگو در برنامه‌سازی‌های آتی سخن گفت.

محسن برمهانی هم اعلام کرد: با پایان یافتن میزگردها، مجموعه برنامه‌های گفت‌وگو با نمایندگان نامزدها در شبکه‌های یک، دو، سه، چهار و قرآن سیما آغاز شده است که به انتخاب مردم کمک بیشتری خواهند کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره