logo
  1. برگزیده
سیاسی

دستگیری تعدادی از عناصر اغتشاشگر در شعبه اخذ رای بیرمنگهام

منبع
ايرنا
بروزرسانی

ایرنا/ ️سرپرست و کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس از دستگیری ۵ نفر از عناصر ضد انقلاب به دلیل مزاحمت و اخلال در روند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در این کشور خبر داد.

علی متین‌فر گفت، ۲ نفر در شعبه اخذ رای بیرمنگهام پس از درگیری با رای‌دهندگان و برگزارکنندگان انتخابات در این حوزه، ۲ نفر مقابل ساختمان بخش کنسولی سفارت و یک نفر هم در منچستر دستگیر شده است.
وی افزود: به‌رغم این مسائل و مزاحمت‌های ایجاد شده از سوی تعدادی اندکی، شاهد مشارکت خوب هموطنان مقیم انگلیس در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم.
گروه‌های معاند از ساعات ابتدایی رای‌گیری مقابل حوزه‌های رای تجمع کرده و با سردادن شعارهایی تلاش می کنند نظم برگزاری انتخابات را برهم بزنند. آن‌ها همچنین رای‌دهندگانی را که برای شرکت در انتخابات و رای دهی به سفارت مراجعه می‌کنند مورد اهانت لفظی قرار می‌دهند. در برخی از شعب اخذ رای نیز معاندین پرچم رژیم جنایتکار صهیونیستی را به اهتزاز درآورده‌اند.
بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، شماری از معاندین رای‌دهندگانی را که برای شرکت در انتخابات راهی اماکن اخذ رای هستند، تعقیب کرده تا آن‌ها را با تهدید و فحاشی از مشارکت در این امر سرنوشت‌ساز منصرف کنند. فیلم‌های تصویربرداری شده از این وقایع به این دلیل که افراد مزاحم از الفاظ رکیک استفاده می‌کنند، قابل انتشار نیست.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، امروز (جمعه) به طور همزمان در سراسر ایران و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور جریان دارد.
در این دوره از انتخابات حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی و محمدرضا قالیباف، به عنوان چهار رقیب حضور دارند.
فرآیند رای‌گیری در انگلیس به‌عنوان بزرگترین مرکز اخذ رای ایرانیان در اروپا از راس ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شد و از همان دقایق اول، ایرانیان با حضور در حوزه‌های اخذ رای، آرای خود را به صندوق ریختند.
در مجموع ۱۰ صندوق، در ۱۰ شعبه اخذ رأی در انگلیس مستقر شده که از این تعداد ۵ صندوق در مناطق مختلف شهر لندن و پنج صندوق در شهرهای دیگر انگلیس شامل منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل، گلاسکو و کاردیف قرار دارد. طبق برنامه اعلام شده روند رای‌گیری تا ساعت ۱۸ به وقت محلی ادامه دارد و در صورت نیاز قابل تمدید است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر