نماد آخرین خبر
  1. مهم
سیاسی

نتیجه نهایی شمارش آرا؛ پزشکیان و جلیلی به دور دوم راه یافتند

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
نتیجه نهایی شمارش آرا؛ پزشکیان و جلیلی به دور دوم راه یافتند

آخرین خبر/ سخنگوی ستاد انتخابات کشور آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات چهاردهمین دوره‌ی ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و با اعلام نتیجه نهایی، انتخاب رئیس جمهور چهاردهم به هفته آینده موکول شد.

جزئیات شمارش آرا به شرح زیر است:

تعداد شعب شمارش شده:  ۵۸۶۴۰ شعبه از ۵۸۶۴۰ شعبه 
تعداد آرا شمارش شده تا این لحظه: ۲۴.۵۳۵.۱۸۵ رأی
مسعود پزشکیان: ۱۰.۴۱۵.۹۹۱ رأی/ ۴۲.۴۵ درصد
سعید جلیلی:  ۹.۴۷۳.۲۹۸ رأی/ ۳۸.۶۱ درصد
محمدباقر قالیباف: ۳.۳۸۳.۳۴۰ رأی/ ۱۳.۷۹ درصد
مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶.۳۹۷ رأی/ ۰.۸۴ درصد

در همین رابطه رئیس ستاد انتخابات گفت: براساس این آمار، نفرات اول و دوم به ترتیب به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند و انتخابات در دور دوم برگزار خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه میزان مشارکت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، 40 درصد اسنت، گفت: آمار استانی به تفکیک در پرتال وزارت کشور منتشر خواهد شد. آماری که از نامزدها اعلام شد، آرای صحیح و مابقی آرای باطله هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: بعداز تایید صحت انتخابات و اعلام اسامی دو نفری که در دور دوم رقابت می‌کنند، با اعلام وزارت کشور تبلیغات آغاز می‌شود و زمان‌بندی تبلیغات نیز طبق جدول زمان‌بندی به‌گونه‌ای است که تا 24 ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری خواهد بود.

اسلامی افزود: تمهیدات دور دوم انتخابات انجام، تعرفه‌ها چاپ شده و آماده ارسال به استان‌هاست و فردا بعد از تایید صحت انتخابات توسط شورای نگبهان، ارسال می‌شود و امیدواریم انتخابات شکوهمندی را شاهد باشیم.

درپی عدم کسب بیش از پنجاه درصدیِ آرا توسط هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی با کسب اکثریت آرا به دور دوم راه یافتند.


گفتنی است؛ دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم جمعه هفته آینده پانزدهم تیرماه برگزار خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره