نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و هفتم تیر ۱۴۰۳ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات‌ آنها پاسخ دادند.

شاهکار دیپلماسی انرژی از زبان وزیر نفت

جواد اوجی وزیر نفت امضای قرارداد با طرف روسی در خصوص انتقال گاز را شاهکار دیپلماسی انرژی دانست و خاطرنشان کرد: کمتر از یک ماه قبل اسناد انتقال گاز روسیه به ایران بین شرکت گازپروم روسیه و شرکت ملی گاز ایران امضاء شد. بخش زیادی از گاز روسیه بعد از انتقال به خاک ایران صرف مصارف داخلی ایران و صادرات از ایران به کشورهای منطقه می‌شود. این قرارداد موجب تامین امنیت انرژی کشورهای منطقه می‌شود.

توضیحات اسماعیلی درباره انتصابات در وزارت ارشاد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتصابات در این وزارتخانه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در وزارت ارشاد هیچ انتصاب جدید خارج از رویه اتفاق نیفتاده است. نمی‌دانم این بحث‌ها برای چه پیش آمد و این مقدارش را هم جزو بداخلاقی‌های رسانه‌ای می‌دانم.

وی افزود: بحث‌هایی که مطرح شده بود ۷۰ تا ۸۰ درصدش کذب محض بود و دوستان ما هم درباره آن‌ها توضیح دادند. اساسا بعضی چیزها هم وجود خارجی نداشت که مطرح کرده بودند.

 وزیر کار: رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار

سیدصولت مرتضوی وزیر کار با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در ۱۹ استان کاهش یافته و در ۱۶ استان، نرخ بیکاری تک رقمی شده است،‌ افزود: مرکز آمار ایران شاخص های اشتغال را در بهار سال جاری اعلام کرده که رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار صورت گرفته است و نرخ بیکاری به ۷.۷ درصد رسیده است. بانک جهانی این نرخ را ۶.۶ درصد اعلام کرده است.

وی ادامه داد: جمعیت شاغل افرایش یافته و میزان بیکاری جوانان نیز کاهش یافته است. همچنین نرخ بیکاری در ۱۹ استان کاهش یافته و در ۱۶ استان، نرخ بیکاری تک رقمی شده است. هدف گذاری ما این بود که تا پایان سال نرخ بیکاری را زیر ۷ درصد بیاوریم.

توضیح رئیس سازمان انرژی اتمی درباره شلیک پدافند هوایی در جاده قم

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره انتشار فیلمی از شلیک پدافند هوایی در جاده قم، اظهار کرد: آن صحنه ارتباطی با سایت هسته ای نداشت و نزدیک ما هم نبود.

معاون امور زنان رئیس‌جمهور: بیش از ۲۰ اقدام جدید در دولت سیزدهم برای زنان انجام شد

انسیه خزعلی معاون امور زنان رئیس‌جمهور با اعلام اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲۰ اقدام جدید برای زنان انجام شد، گفت: مشارکت زنان در شوراهای تصمیم‌گیری وزارتخانه‌ها، بیمه زنان روستایی، بیمه زنان خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر و بیمه زنان باردار از مصوبات خوب این دولت است.

سخنگوی دولت: امکان واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به بالا برای همه ایرانیان

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره آخرین مصوبات هیات دولت گفت: یک مصوبه بسیار مهم که هیات وزیران تصویب کرد، آخرین گام برای مقابله با انحصار در صنعت خودروسازی در کشور بود.

وی توضیح داد: با ابلاغ آیین نامه، واردات خودرو به شرط اینکه مدل ۲۰۱۹ به بالا باشد و استانداردهای روز اروپا را داشته باشد برای همه ایرانیان آزاد شد. اشخاص حقیقی داخل و خارج کشور می توانند خودرو وارد کنند. مجوز این آیین نامه از مجلس گرفته شده است. پیش از این آیین نامه واردات خودرو نو نیز ابلاغ شده بود.

جبلی: ظریف امشب میهمان تلویزیون است

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در پاسخ به پرسشی در واکنش به اینکه ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهوری منتخب اعلام کرده همکاری لازم از سوی صداوسیما در زمینه اطلاع‌رسانی فرایند انتخاب وزرا انجام نشده است، تصریح کرد: خیر؛ همکاری کامل است. محمد جوادظریف رئیس شورای راهبردی دولت چهاردهم نیز امشب دعوت شده‌اند و ان شاءالله توضیح خواهند داد.

دهقانی فیروزآبادی درباره سازمان هوش مصنوعی توضیح داد

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از افتتاح سازمان هوش مصنوعی خبر داد و گفت: سازمان هوش مصنوعی به دستور رئیس‌جمهور شهید بعد از ۱۲ ماه پیگیری هفته گذشته کارش را شروع کرد. اساسنامه سازمان و بیش از ۱۸ هزار سند پشتیبان آن به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

 شهردار تهران: انتقادات نادرست است

علیرضا زاکانی شهردار تهران  در پاسخ به سوالی در خصوص حاشیه‌های به وجود آمده منتقدین شهرداری در شورای شهر تاکید کرد: در شورای شهر یک اقلیت مخالفی وجود دارند که نظرات خود را بیان می‌کنند.

وی افزود: به نظر می‌آید برخی نمی‌خواستند بنده در انتخابات حضوری داشته باشم و پاسخ بنده به منتقدین آن است که انتقادات آنها صد در صد نادرست است.

گزارش بذرپاش از پروژه‌های ریلی، جاده‌ای و مسکن و اجاره‌بها

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گزارشی از از پروژه‌های ریلی، جاده‌ای و مسکن و اجاره‌بها ارائه کرد وگفت: بخش دوم پروژه دو خطه‌سازی محور ریلی اهواز-اندیمشک طی چند روز آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به قیمت نجومی نرخ مسکن و اجاره بها در بازار، گفت: قانون ساماندهی ابلاغ شد و در آخرین جلسه شورای عالی مسکن سقف اجاره بهای مسکن در استانها به طور متوسط ۲۵ درصد تعیین شد. مکانیزم‌های سختگیرانه‌ای در قانون پیش‌بینی شده که اگر مشاوران املاک و مالکان آنها را رعایت نکند گرفتار تبعات حقوقی آن می‌شوند. در سال اول همکارانم باید نظارت جدی بر اجرای قانون داشته باشند. در استان‌ها شورای استان‌ها نیز باید نظارت‌ها را در بخش مسکن جدی‌تر دنبال کنند.

ضرغامی در دولت چهاردهم حضور دارد؟

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به این پرسش که آیا در کابینه دولت چهاردهم حضور خواهید داشت، گفت: بعدا صحبت می کنم.

وی همچنین افزود: حدود ۱۰۰ همت پروژه داریم که اگر اعتبارات بانکی برای آنها به موقع در نظر گرفته شود تا پایان سال افتتاح می شود. در جلسه هفته گذشته با آقای مخبر، وی دستورات لازم را در این زمینه صادر کردند.

 رئیس سازمان اداری استخدامی: سامانه «دولت یار» را به دولت چهاردهم هدیه می‌دهیم

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری استخدامی در پاسخ به این پرسش که آیا تبدیل وضعیت شرکتی‌ها انجام خواهد شد، اظهار کرد: کاری از قبل با دستور رئیس جمهور شهید کشور انجام شد برای اینکه سامانه‌ای به نام «دولت یار» برای معرفی افراد شایسته جهت انتصاب در پست‌های مدیریتی راه اندازی شود. این سامانه نهایی شد و آن را به دولت چهاردهم هدیه می دهیم تا از آن استفاده کند تا افرادی که شایستگی داشته و توسط دیگران معرفی می‌شوند یا خود آنها در این سامانه ثبت نام می‌کنند،  رصد شده و دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت استفاده کنند. هر زمان هم دولت منتخب مدنظر داشته باشد، می‌توانیم این سامانه را برای انتصاب افراد به دولت جدید هدیه بدهیم تا از این ظرفیت استفاده کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره