نماد آخرین خبر

دعوت ایران از روسیه برای پیوستن به کمیته قضایی مقابله با تروریسم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
دعوت ایران از روسیه برای پیوستن به کمیته قضایی مقابله با تروریسم

ایسنا/ معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و سفیر روسیه در ایران بر گسترش همکاری‌ها در حوزه حقوقی و قضایی، به‌ویژه مقابله با تروریسم تاکید کردند.

«الکسی ددوف» سفیر روسیه در ایران با «کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
غریب آبادی در این دیدار از روسیه دعوت کرد تا به کمیته سه‌جانبه قضایی مقابله با تروریسم مرکب از ایران، عراق و سوریه بپیوندد.

معاون رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به همکاری های موجود قضایی میان ایران و روسیه در حوزه های انتقال محکومان، استرداد مجرمان و معاضدت‌ قضایی در امور کیفری و مدنی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه این همکاری ها و تبادل تجربیات تاکید کرد.

طبق گزارش وبگاه مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، غریب‌آبادی در ادامه ضمن انتقاد از استفاده ابزاری آمریکا و برخی کشورهای غربی از حقوق بشر، گفت: همکاری‌های خوبی بین ایران و روسیه در حوزه حقوق بشر در سطح دوجانبه و بین‌المللی وجود دارد و طرفین مصمم به مقابله با رویکردهای سیاسی و تبعیض آمیز در این حوزه هستند.
سفیر روسیه نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد معاون رئیس قوه قضائیه برای توسعه ترکیب کمیته مشترک قضایی مقابله با تروریسم، بر آمادگی مسکو برای توسعه همکاری های حقوقی و قضایی و حقوق‌بشری و مقابله با تحریم‌های یکجانبه تاکید کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره