نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

۶۰ کشور برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور اعلام حضور کرده‌اند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۶۰ کشور برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور اعلام حضور کرده‌اند

ایرنا/ عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه تاکنون مقامات و هیات‌های ۶۰ کشور در مراسم تحلیف رئیس جمهور چهاردهم اعلام حضور کرده‌اند، گفت: حضور چهار رئیس‌جمهور، ۱۲ رئیس مجلس و ۷ نخست وزیر،سه مقام در سطح معاون رئیس جمهور دو مقام در سطح معاون نخست وزیر و ۱۴ وزیر امور خارجه قطعی شده است.

مجتبی یوسفی با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی، گفت: تاکنون ۶۰ کشور برای مراسم تحلیف رئیس جمهور اعلام حضور کرده‌اند و حضور مقامات این کشور در این مراسم قطعی شده است.
وی اظهار کرد: هیات‌های این ۶۰ کشور در سطوح مختلف هستند که در میان آنها ۴ رئیس جمهور، ۱۲ رئیس مجلس و ۷ نخست وزیر دیده می‌شود.
عضو هیأت رئیسه مجلس تاکید کرد: همچنین سه مقام در سطح معاون رئیس جمهور، دو مقام در سطح معاون نخست وزیر، و ۱۴ وزیر امور خارجه در مراسم تحلیف حضور خواهند داشت و دیگر مهمانان در سطوح دیگر خواهند بود.

مراسم تنفید حکم رئیس جمهور ۷ مرداد با حضور رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشوری و لشکری در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می شود.
مراسم تحلیف هم سه شنبه ۹ مردادماه ساعت ۱۶ با حضور مسئولان کشوری و میهمانان خارجی در صحن علنی مجلس تشکیل خواهد شد.
در مراسم تحلیف، رئیس جمهور منتخب طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد خواهد کرد مبنی بر اینکه همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که به‌عهده گرفته است، به‌کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

متن سوگند رییس جمهور در مراسم تحلیف به این شرح است:
من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعدادها و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم. در حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السّلام، قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده‌است، همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت، پس از خود بسپارم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar