نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

نایب رئیس جبهه اصلاحات در دیدار با پزشکیان: تعامل به معنای تشکیل دولت ائتلافی نیست

منبع
فارس
بروزرسانی
نایب رئیس جبهه اصلاحات در دیدار با پزشکیان: تعامل به معنای تشکیل دولت ائتلافی نیست

فارس/ نایب رئیس جبهه اصلاحات گفت: تعامل به معنای تشکیل دولت ائتلافی نیست. دولت ائتلاف در نظام‌های انتخاباتی حزبی معنا می‌دهد.

محسن آرمین، نائب رئیس جبهه اصلاحات ایران در دیدار مجمع‌عمومی جبهه اصلاحات با رئیس‌جمهور منتخب گفت: یکی از شعارهای شما لزوم گفت و گو و تعامل و کنار گذاشتن اختلافات و همکاری برای نجات ایران و حل بحران‌هایی است که گریبانگیر کشور است.
وی افزود: تعامل به معنای تشکیل دولت ائتلافی نیست. دولت ائتلاف در نظام‌های انتخاباتی حزبی معنا می‌دهد. وقتی حزبی اکثریت کرسی‌های پارلمان را به دست نمی‌آورد ناگزیر در ازای دادن چند وزارتخانه با برخی احزاب ائتلاف می‌کند تا بتواند دولت تشکیل دهد. در نظام سیاسی ما و نظام انتخاباتی ما این مفهوم بی معناست. براین اساس تقسیم قدرت هرجا مجاز باشد در دولت مجاز نیست، زیرا رئیس جمهور با رأی مستقیم و غیر مستقیم مردم به دیدگاه‌ها و برنامه‌هایش انتخاب می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: برخلاف تبلیغات مخالفان افراطی،‌ پشتوانه اجتماعی شما ۲۷ درصدی نیستند که به شما رأی داده‌اند. بخش وسیعی از پنجاه درصدی هم که رأی ندادند از پیروزی شما خوشحال شدند و موفقیت شما را آرزو می‌کنند و متقابلاً ۸۰ درصد مردم از عدم توفیق رقیب ۲۰ درصدی شما شادمانند.
آرمین عنوان کرد: برای ارزیابی موفقیت شما در پایان دوره ۴ ساله ملاک‌ها و شاخص‌های مختلفی می‌تواند مطرح شود. به نظر من بهترین ملاک و شاخص کمی، شمار آرائی است که در دور دوم ریاست جمهوری خود به دست خواهید آورد. شما باید افزایش ۲۷ درصد به حداقل ۵۰ درصد را در دستور کار خود قرار دهید.

وی افزود: ما از شماسهم خواهی نمی کنیم شما شعارهایی دادید و ما از شما تحقق همان شعارها را می‌خواهیم.
وی خاطرنشان کرد: موفقیت شما در تحقق شعارهایتان موفقیت ماست و شکست شما شکست ماست. بنابراین خود را موظف می‌دانیم ضمن کمک به شما در تحقق وعده هایتان انتظارات و مطالبات جامعه را از دولت شما پیگیری ‌کنیم. 
آرمین در پایان گفت: از شما تقویت نهادهای مدنی را می‌خواهیم، چون قدرت دولت شما را در گرو قدرت جامعه قدرتمند می‌دانیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره