نماد آخرین خبر

توصیه آذر منصوری و شهیندخت مولاوردی به پزشکیان قبل از انتخاب معاون زنان

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
توصیه آذر منصوری و شهیندخت مولاوردی به پزشکیان قبل از انتخاب معاون زنان

خبرآنلاین/ آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات ایران به مسعود پزشکیان رئیس جمهور پیشنهاد کرد قبل از تعیین ⁧معاونت خود در امور زنان، با کمک گرفتن از فعالان زن و کارشناسان به این پرسش که چرا  رتبه شکاف جنسیتی⁩ ایران در قعر جدول است؟، پاسخ داده شود. 

به گزارش کانال تلگرامی جبهه اصلاحات ایران، آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات ایران، در شبکه اجتماعی خطاب به مسعود پزشکیان نوشت:

"پیشنهاد می کنم آقای رئیس جمهور قبل از تعیین ⁧معاونت زنان⁩، به یکی از معاونان خود مأموریت دهند تا با دعوت از فعالان زن و کارشناسان نسبت به نقد و آسیب شناسی این جایگاه، در گام اول به این پرسش پاسخ داده شود که چرا با وجود چنین رکنی در دولت ⁧ رتبه شکاف جنسیتی⁩ ایران در قعر جدول است؟"

همچنین، شهیندخت مولاوردی عضو جبهه اصلاحات ایران نیز ضمن نقد دیدگاه و باور دولتمردان نسبت به مسائل زنان، در رویکرد ⁧عدالت جنسیتی⁩ بر اصل بهره مندی از توان و ظرفیت زنان و دختران تأکید کرد.

عضو جبهه اصلاحات ایران این نکته را در هم نظری با آذر منصوری در شبکه ایکس اظهار داشت. او در توئیت خود نوشت:

"تا زمانی که دولتمردان به این باور نرسند زنان نه فقط نیمی از جمعیت، که نیمی از سرمایه انسانی، فکری و تخصصی جامعه هستند در بر همان پاشنه خواهد چرخید.

‏در رویکرد ⁧عدالت جنسیتی⁩ باید اصل بر بهره مندی از توان و ظرفیت زنان و دختران باشد و نه فرض بر ناتوان شمردن آنان،
‏باقی همه فسانه است!"

از سوی دیگر، در پی برگزاری انتخابات هیأت رئیسه جبهه اصلاحات ایران در جلسه دیروز مجمع عمومی این جبهه، بار دیگر آذر منصوری، محسن آرمین، طاهره نقی ئی، جواد امام و بدرالسادات مفیدی به ترتیب برای سمت های رئیس، نواب رئیس، سخنگو و دبیر انتخاب شدند.

به موجب آیین نامه داخلی جبهه اصلاحات ایران اعضای هیأت رئیسه برای دوره یکساله انتخاب می شوند.

لازم به توضیح است که ترکیب هیأت رئیسه این جبهه سیاسی علاوه بر سمت های مورد اشاره با حضور روسای کمیته های پنج گانه اعم از امور استانها، برنامه ریزی و راهبردها، پایش و داوری، سیاسی و رسانه با رأی اعضای کمیته ها طی یک انتخابات داخلی تکمیل می شود. 

در حال حاضر علی شکوری راد رئیس کمیته امور استانها، محمد سالاری رئیس کمیته برنامه ریزی و راهبردها، محمود صادقی رئیس کمیته پایش و داوری، ابراهیم اصغرزاده رئیس کمیته سیاسی و رضا سالیانی رئیس کمیته رسانه دیگر اعضای هیأت رئیسه جبهه هستند که وضعیت ادامه حضور آنها در هیات رئیسه، طی انتخابات داخلی کمیته ها در هفته آینده مشخص خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید

instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر