نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

تاکید باقری بر استفاده از همه ظرفیت‌های وزارت خارجه برای پیگیری ترور اسماعیل هنیه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تاکید باقری بر استفاده از همه ظرفیت‌های وزارت خارجه برای پیگیری ترور اسماعیل هنیه

ایرنا/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: گفت: در جلسه امروز کمیسیون «علی باقری» در ارتباط با موضوع شهادت شهید اسماعیل هنیه تاکید کرد که دستگاه سیاست خارجی ضمن تاکید بر حق پاسخگویی به تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی، از همه ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی و دیپلماسی عمومی برای پیگیری این موضوع استفاده می‌کند.

ابراهیم رضایی درباره نشست عصر امروز سه شنبه(۱۶ مردادماه) ‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: جلسه امروز با حضور وزیر امورخارجه، تعدادی از مسوولان این وزارتخانه و اعضاء در محل کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار شد.
وی افزود:‌ در این نشست آقای علی باقری سرپرست وزارت خارجه گزارشی از اقدامات و رویکردهای وزارت خارجه در دولت سیزدهم ارائه داد و به این موضوع اشاره کرد که سیاست توسعه روابط با همسایگان، تقویت جبهه مقاومت، چندجانبه گرایی و عبور از یکجانبه گرایی و مدیریت تعاملات با غرب از جمله مهمترین موئلفه های دولت شهید رئیسی در حوزه سیاست خارجی بود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شواری اسلامی اظهار کرد: سرپرست وزارت امورخارجه به روابط با همسایگان اشاره و به این نکته تاکید کرد که ظرفیت‌های بی نظیری در همسایگان ما قرار دارد و در دولت شهید رئیسی تلاش شد بیشترین تعاملات با کشورهای همسایه انجام شود.
رضایی با بیان اینکه طبق گزارش سرپرست وزارت امورخارجه، یکجانبه گرایی به بن بست رسیده است، یادآورشد: ایشان در ادامه گفتند که الگوی جدید حکمرانی در دنیا در حال ایجاد شدن است. همچنین عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه های بریکس و شانگهای از دیگر دستاوردهای مهم در چند سال اخیر بود که سرپرست وزارت امورخارجه به آن اشاره کرد.
وی درباره ترورشهید اسماعیل هنیه و گزارش باقری در این باره گفت: ایشان گفتند که دستگاه دیپلماسی کشور ضمن حق پاسخگویی به تجاوز رژیم صهیونیستی، ‌از همه ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی و دیپلماسی عمومی برای پیگیری ترور شهید هنیه استفاده خواهد کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در بخش دیگری از این جلسه مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا وزارت امورخارجه وضعیت منطقه به ویژه در موضوع فلسطین و غزه را تشریح کرد و درباره آخرین تحولات منطقه و مذاکرات آتش بس در غزه، گزارشی ارائه کردند.
وی یادآور شد: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در ادامه نظرات، دیدگاه ها و انتقادهای خود را در این نشست مطرح کردند که لزوم تعامل منطقی با اروپا و استفاده از ظرفیت های آن، انتقاد از مواضع اشتباه برخی از کشورها در ارتباط با جزایر سه گانه ایرانی، لزوم اقدام متقابل در خصوص بستن مرکز اسلامی ایران در هامبورگ آلمان، استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی برای توسعه کشور، لزوم اقناع افکار عمومی و تقویت بعد نظارتی مجلس از جمله محورهای بیان شده توسط نمایندگان بود.
رضایی خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس هم در این نشست تاکید کردند که در مجلس دوازدهم و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بعد نظارتی تقویت خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر