نماد آخرین خبر

عضو حماس: پاسخ ایران و حزب‌الله به اسرائیل مسیری متفاوت از مذاکرات دارد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
عضو حماس: پاسخ ایران و حزب‌الله به اسرائیل مسیری متفاوت از مذاکرات دارد

ایسنا/ عضو دفتر سیاسی حماس در غزه گفت پاسخ ایران و حزب‌الله لبنان به ترورهای اخیر حق آن‌هاست و مسیری متفاوت با مذاکرات آتش‌بس دارد.

به گزارش ایسنا، «غازی حمد» عضو دفتر سیاسی حماس در نوار غزه درباره نتیجه مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه گفت: انتظار داشتیم که مذاکرات دوحه به این نتیجه برسد. نتانیاهو در حال فریبکاری بود و به همه سوالات مطرح شده برای دستیابی به توافق پاسخ نداد.

او با اشاره به توافق پیشنهادی که از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مطرح شده بود و حماس نیز با آن موافقت کرد، گفت: نتانیاهو شروط جدیدی را تعیین می‌کند و آنچه را که قبلاً بر سر آن توافق شده بود تضعیف می‌کند و هدف او ادامه جنگ است. او به صراحت می‌گفت که جنگ را متوقف نمی‌کند و این در رسانه‌ها مطرح شد.

حمد در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت در پیشنهاد ارائه شده از سوی آمریکا هیچ چیز مبهمی وجود ندارد اما رژیم صهیونیستی در پاسخ به آنچه مطرح شده، تعلل کرده است.

او افزود: رژیم اشغالگر در مورد محور فیلادلفیا شروط جدیدی تعیین کرد در حالی که قبلا درباره خروج کامل اسرائیل از این محور توافق کرده بودیم.

عضو حماس گفت: نتانیاهو توافق را از اساس نابود کرد اما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد اشغالگران در هیچ یک از مناطق غزه حضور داشته باشند.

حمد تاکید کرد نتانیاهو می‌خواهد فرمول جدیدی برای مذاکرات ارائه دهد تا زمان بیشتری بخرد.

او گفت رژیم صهیونیستی می‌خواهد یک شکافی در توافق آتش‌بس باقی بگذارد تا بتواند بعدا به جنگ برگردد اما بدون توقف کامل آتش‌بس، خروج کامل ارتش رژیم صهیونیستی، بازگشت آوارگان و تبادل اسرا، هیچ توافقی حاصل نمی‌شود.

عضو حماس تصریح کرد: اسرائیل تمامی تلاش‌های میانجیگران را برای دستیابی به توافق آتش‌بس به شکست کشاند. این رژیم مذاکرات دوحه را ناکام گذاشت و هیچ پیشرفتی حاصل نشد. در این مذاکرات هیچ یک از مسائل مورد اختلاف حل نشد.

حمد با بیان اینکه «موضع ما قوی و محکم است و همه گروه‌ها درباره آن اتفاق نظر دارند و دیگر وارد هیچ مذاکره بیهوده‌ای نخواهیم شد»، گفت: برای موافقت با آنچه قبلاً بر سر آن توافق شده بود، باید اشغالگر از سوی میانجی‌گران تحت فشار قرار بگیرد.

عضو دفتر سیاسی حماس در نوار غزه با اشاره به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و «فواد شکر» از فرماندهان مقاومت لبنان در بیروت تاکید کرد پاسخ ایران و حزب‌الله لبنان به ترورهای اخیر در تهران و بیروت حق آن‌هاست و مسیری متفاوت با مسیر مذاکرات آتش‌بس دارد.

او تصریح کرد واشنگتن متقاعد شده است که نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است و در صورت گسترش درگیری در منطقه، آمریکا باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرند.

حمد تاکید کرد: صحبت از مذاکره، همزیستی با اشغالگران و صلح همه دروغ است. ملت‌های عرب باید دیوار سکوت را بشکنند و با مردم فلسطین همبستگی کنند.

او با بیان اینکه «وحشیگری حال حاضر رژیم صهیونیستی در طول قرن‌ها بی‌سابقه است»، خاطرنشان کرد: مردم غزه ۴۰ هزار شهید دادند و اگر اعراب تظاهرات کنند، چیزی از دست نخواهند داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره