نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

فعال اصلاح طلب: مجلس در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نگاه سیاسی را کنار بگذارد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فعال اصلاح طلب: مجلس در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نگاه سیاسی را کنار بگذارد

ایسنا/ یک عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری تاکید کرد: در شرایطی که رئیس جمهور به شیوه اخلاق مدارانه به وعده های خود عمل کرده است انتظار می رود مجلس نیز در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نگاه سیاسی را کنار بگذارد.

داریوش قنبری با اشاره به ضرورت کمک مجلس به رئیس جمهور برای تشکیل دولت وفاق ملی، بیان کرد: آقای پزشکیان از ابتدا تلاش کرد تا یک دولت فراجناحی تشکیل دهد. آقای  پزشکیان حتی مخالفان خود را نیز به عنوان وزیر انتخاب کرده و به مجلس معرفی کرده است. این دید فراجناحی رئیس جمهور را نشان می دهد. در جریان رقابت های انتخاباتی نیز رئیس جمهور اعلام کرده بود که قصد دارد از دعواهای جناحی عبور کند و قصد دارد با نوعی وفاق کشور را اداره کند.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور با همین نگاه وزرایی را از طیف ها و جریان های مختلف سیاسی انتخاب کرده و به مجلس معرفی کرده است. نصف وزرایی که به مجلس معرفی شده اند از لحاظ فکری با رئیس جمهور همراه نبودند. حتی شاید به رئیس جمهور رای هم نداده اند، اما رئیس جمهور با تکیه بر همان وعده انتخاباتی یعنی تشکیل دولت وفاق ملی این افراد را انتخاب و به مجلس معرفی کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در ادامه تصریح کرد: ساختار مجلس نیز امروز به نحوی است که طیفی که امروز در مجلس در راس قدرت است به لحاظ فکری سنخیتی با رئیس جمهور ندارد. این نگرانی امروز وجود دارد که نمایندگانی که با رئیس جمهور همسو نیستند، به آن دسته از وزرایی که با آنان از لحاظ فکری همسو هستند رای دهند اما به وزرایی که همفکر با رئیس جمهور هستند رای ندهند. این در واقع یکی از نگرانی های موجود است. اگر این اتفاق بیافتد مجلس یک کار غیر اخلاقی انجام داده است. در شرایطی که رئیس جمهور به شیوه اخلاق مدارانه به وعده های خود عمل کرده و حرمت جریان مقابل را  را نگه داشته و در کابینه از آنان استفاده کرده است، اگر طیف مقابل این رفتار را داشته باشند، اقدامی غیر اخلاقی است.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر نمایندگان مجلس به وزرایی که همسو با رئیس جمهور بوده، رای ندهند به نوعی نامردی کرده اند. انتظار می رود که مجلس نگاه سیاسی را در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کنار بگذارد و با نگاه به حل مسائل مهم کشور کمک کند تا کابینه رئیس جمهور هرچه سریع تر تشکیل شود، رئیس جمهور نیز بتواند به وعده هایی که به مردم داده عمل کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر