نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

ثابتی: این چه استدلالی است که بعضی می گویند باید به همه وزرا رای دهید؟

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/ ثابتی نماینده مخالف وزیر خارجه پیشنهادی گفت: این چه استدلالی که بعضی می گویند باید به همه وزرا رای دهید؟

ثابتی مخالف وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت:آیا متوجه عوارض برخی گفته‌ها از جمله اینکه به تمام وزرا باید رای بدهید هستید؟ کاری نکنید که استقلال مجلس شورای اسلامی زیر سوال رود. خود آقای عراقچی می‌دانند که کنگره و سنا ابزار و اهرم فشار آمریکا در مذاکرات هسته‌ای بوده است اما گویا برخی در داخل می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند.

هر کس که حداقل یک بار متن توافق برجام را خوانده باشد امکان ندارد که بخواهد به مجریان آن رای بدهد. با توافق برجام سال‌ها تلاش دانشمندان هسته‌ای ما چه نتیجه‌ای  داشت؟ بند ۳۷ یا مکانیزم ماشه چه دستاوردی داشت؟

آقای عراقچی گفته بود ترامپ نمی‌تواند از برجام خارج شود چرا که ما به شکلی در برجام توافق کردیم که این امکان برای آن وجود ندارد.

دیپلمات حرفه‌ای بودن به پرت کردن خودکار نیست بلکه به دیدن واقعیات است و به اینکه متنی را امضا بکنید که قابل پیش بینی باشد. مگر وقت ملت حق الناس نیست مگر ما از ملت وقت نگرفتیم و قول ندادیم که مشکلات آنها را حل کنیم؟ ۸ سال در این کشور چگونه گذشت؟ 
بعدها این عزیزان آمدند و گفتند که هدف اصلی برجام رفع تحریم‌ها نبوده بلکه می‌خواستیم از پرونده هسته‌ای ایران امنیت زدایی کنیم. نمی‌شود که شما با یک موضوعی رای بیاورید و بعداً بگویید که نه هدف ما مسئله دیگری بوده است.

آقایان ظریف، عراقچی، تخت روانچی، صالحی و بعیدی نژاد که آن روزها در مذاکرات هسته‌ای شرکت کردند و بابت آن سکه گرفتند بعدتر گفتند ما نبودیم که چنین کاری کردیم، پس چه کسی این کار را انجام داد؟خروجی برجام چه بود؟

حاج قاسم از برجام ۱ چه دید که از برجام ۲ و ۳ می‌ترسید، شهید فخری زاده به عنوان یک نخبه صنعتی هسته‌ای و موشکی از برجام چه دید که گفت اشک من از برجام درآمده است؟ این عزیزان می‌گویند که ما تحریم‌ها را با برجام لغو کردیم و باقی آن تقصیر خروج ترامپ از برجام است. تحریم چرخه دلار در سال ۲۰۰۸ به بهانه هسته‌ای اعمال شد اما در متن برجام حتی یک جمله از آن صحبت نشده است.

یکی از بهترین قانون‌های در مجلس شورای اسلامی تصویب شد قانون اقدام راهبردی در واکنش به این بود که مجریان سیاست خارجی ما خوب عمل نکردند و مجلس و شورای عالی امنیت ملی و رهبری انقلاب کاری کردند که این توافق پر خسارت تا حدی جبران شود، اما این مجلس به درستی با تصویب آن قانون کاری را کرد که بارها رهبری از آن تعریف کردند.

رهبری انقلاب نسبت به برجام گفتند که خسارت محض بوده است. آقای عراقچی تقریباً هیچ توصیفی بود که آقای سیف رئیس بانک مرکزی وقت گفته بود و بسیاری از کسانی که در برجام نقش داشتند بعدها گفتند که یا سادگی کردیم یا از کرده خود راضی نبودند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر