نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

آزادی‌خواه: سابقه حضور اتابک در وزارت صمت صفر یا اندک است

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی

صدا و سیما/ آزادی‌خواه، نماینده مخالف وزیر پیشنهادی صمت:
*یکی از معاونین وزیر صمت تنها یک سال رابطه استخدامی دارد
*جناب آقای عارف همت بکنید آدم های اهل فاضل پای کار بیایند من نگران این هستم. البته این گناه متوجه آقای اتابک نیست شما در این قصه گناهی ندارید؛ اما مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد
*این نامه دیوان محاسبات است رسماً نامه زده که رابطه استخدامی آن آقا با وزارت صمت و با دولت مخدوش است. چه اقدامی انجام شد؟ بعد می گوییم رانت و فساد چگونه شکل می گیر

به گزارش ایسنا، احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت محمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در اظهاراتی به عنوان مخالف گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه متوسط رشد سالیانه ۸.۵ درصد برای بخش صنعت هدف گذاری و همچنین مقرر شده که صادرات غیر نفتی سالانه ۲۳ درصد افزایش یابد و محل تامین آن نیز از محل صنعت معدن و تجارت است.
وی با بیان اینکه «مخالفت من از این جهت است که تذکراتی را بگویم که روز قیامت بتوانم پاسخ خدا را بدهم و من نمی‌خواهم به وزیر محترم پیشنهادی بی حرمتی کنم»، عنوان کرد: صنعت ۱۶ درصد جی دی پی کشور را در بر دارد و اگر صنعت، معدن و تجارت کار خود را درست انجام دهد دولت در سال‌های آتی با کسری بودجه مواجه نخواهد شد.
این نماینده مجلس در ادامه با در دست داشتن حکم کارگزینی یکی از معاونان وزارت سمت گفت: یک معاونت به فردی داده شده که یک سال سابقه کار دارد و این گناه متوجه آقای اتابک نیست اما مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد؛ دیوان محاسبات نیز رسماً نامه زده و رابطه استخدامی آن آقا با وزارت سمت و دولت مخدوش است اما هیچ اقدامی انجام نشده است. از آقای اتابکی می‌خواهم که درباره این مسائل مراقب باشند.
آزادی خواه با تأکید بر اینکه وزارت صمت می‌تواند کسری بودجه و درآمد ناشی از فروش نفت را جبران کند، ادامه‌ داد: ما نگران چیزی نیستیم و در حال کمک کردن به آقای دکتر پزشکیان هستیم و وفاق بین دولت و مجلس در اوج خود است. 
وی گفت: سابقه حضور آقای اتابک در وزارت صمت یا صفر است یا اندک؛ البته اگر هم صفر باشد دلیل نمی‌شود که ایشان برای این وزارتخانه معرفی نشوند اما آنچه که مهم است این است که مواظب مسائلی که مطرح کردم، باشند. امروز صادرات کنستانتره و گندله یکی از شق‌القمرهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به این‌ها بالید؛ مرد میدانی می‌خواهد که دعا می‌کنیم شما آن مرد میدان باشید و گره‌های کور را از مسیر صنعتگران باز کنید.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه از وزیر پیشنهادی صمت انتظار می‌رود که برنامه عملیاتی ارائه کند، گفت: رهبری برای کابینه چهاردهم ۱۲ معیار را مطرح کردند که ما از وزرای پیشنهادی انتظار دارا بودن هر ۱۲ معیار را داریم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر