نماد آخرین خبر

لیبرمن: همانطور که ایران می‌خواست، اسرائیل وارد جنگ فرسایشی شده است

منبع
فارس
بروزرسانی
لیبرمن: همانطور که ایران می‌خواست، اسرائیل وارد جنگ فرسایشی شده است

فارس/ وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی با انتقاد از شرایط کنونی این رژیم گفت همانطور که ایرانی‌ها می‌خواستند وارد جنگ فرسایشی شده‌ایم.

«آویگدور لیبرمن»‌ رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» و وزیر خارجه سابق این رژیم در سخنانی از شرایط کنونی این رژیم به شدت انتقاد کرد. وی در سخنانش گفت: «ما در جبهه‌های فرعی و دقیقا همانطور که ایرانی‌ها می‌خواستند وارد جنگ فرسایشی شدیم و آنها توانستند جبهه‌ها را متحد کنند».
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که وزیر خارجه آمریکا امروز راهی سرزمین‌های اشغالی شده است. آنتونی بلینکن که برای نهمین بار طی جنگ غزه، به فلسطین اشغالی سفر کرده، امروز دوشنبه در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی اسحاق هرتزوگ از آخرین فرصت موجود برای آتش‌بس سخن گفت.
وی هشدار داد که مذاکرات جاری در خصوص آتش بس در نوار غزه «شاید آخرین فرصت» برای پایان دادن به جنگی باشد که بیش از 10 ماه از آغاز آن می‌گذرد. بلینکن تصریح کرد که «این لحظه تعیین کننده است، به احتمال زیاد بهترین و شاید آخرین فرصت برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه هایشان، دستیابی به آتش بس و قرار دادن همه در مسیری بهتر برای صلح و امنیت پایدار باشد».
این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن، روز یکشنبه اعلام کرده بود که آتش‌بس در نوار غزه همچنان ممکن است. این در حالی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو روز گذشته بر باقی ماندن اسرائیل در محور فیلادلفیا در مرز بین غزه و مصر تاکید کرد. امری که به اذعان مذاکره‌کنندگان اسرائیلی خود مانعی بر سر راه دستیابی به توافق است. اما نتانیاهو تنها لحظاتی پس از ورود بلینکن به فلسطین اشغالی بر این موضوع تاکید کرد.
رهبر اپوزیسیون اسرائیل یائیر لاپید امروز تصریح کرد که اظهارات بلینکن مبنی بر این‌که آخرین فرصت برای تبادل اسرا است، خطاب به نتانیاهو بود تا فرصت را از دست ندهد و اسرا را بازگرداند.
این در حالی است که مذاکرات آتش‌بس در غیاب حماس در اواخر هفته گذشته در دوحه با حضور نمایندگانی از قطر، مصر، آمریکا و اسرائیل از سر گرفته شد و از روز گذشته در قاهره دنبال و هیأت مذاکره‌کننده اسرائیلی یکشنبه به مصر اعزام شد. از سوی دیگر شبکه العربی قطر امروز دوشنبه جزئیاتی درباره طرح پیشنهادی آمریکا که به منظور آتش بس در نوار غزه ارائه شده است، گزارشی ارائه کرد.
به گزارش این شبکه، در طرح جدید آمریکا، آتش بس دائم در غزه به عنوان بندی برای مذاکره در مرحله دوم مذاکرات عنوان شده است. بر اساس پیشنهاد آمریکا، آتش بس بر اساس یک سقف زمانی معین مورد بررسی قرار خواهد گرفت. کما اینکه عملیات امدادرسانی در غزه هم به موافقت همه طرف‌ها با شروط توافق گره زده شده است. «دیوید منسر» سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی هم ساعتی پیش مدعی شد که تیم مذاکره کننده اسرائیلی اصرار دارد نظامیان این رژیم در محور فیلادلفیا باقی بمانند.
این در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پیش، با نتانیاهو دیدار کرد؛ دیداری که بنا به ادعای دفتر نتانیاهو، مثبت ارزیابی شده است. دفتر نتانیاهو خبر داد که این دیدار ۳ ساعت به طول انجامیده است و نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده است اسرائیل همچنان از پیشنهاد اخیر آمریکا درباره آزادی اسرای صهیونیست استقبال می‌کند.
بنا گزارش این نهاد اسرائیلی، پیشنهاد آمریکا به گونه‌ایست که نیازهای امنیتی اسرائیل را مورد ملاحظه قرار میدهد.
بر اساس پیشنهاد آمریکایی‌ها که بسیار به شروط اسرائیل نزدیک است، در خصوص محور فیلادلفیا نیز باید «مذاکرات فنی» آغاز شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر