نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

مرعشی: پزشکیان قدرت رهبری را پشت سر دولت آورد

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
مرعشی: پزشکیان قدرت رهبری را پشت سر دولت آورد

خبرآنلاین/ مرعشی بااشاره به تکرار وعده‌ها از سوی پزشکیان در دفاعیه آخر از کابینه پیشنهادی اش گفت: من خیلی خوش بین هستم که در مقابل امتیازات سیاسی آقای پزشکیان در جهت انسجام ملی و وحدت ملی دادند و رضایت رهبری و همراهی مجلس را هم جلب کردند، مقدمه گشودن گره‌های مهم از زندگی مردم باشد.

پس از ۲۳ سال، بالاخره تمامی وزرای پیشنهادی معرفی شده از سوی رئیس جمهوری، توانستند رأی اعتماد نمایندگان را به دست بیاورند و راهی پاستور شوند. هر چند که در روزهای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی مجلس، احتمال رأی نیاوردن برخی از گزینه‌ها به گوش می‌رسید اما پس از دفاع آخر پزشکیان از وزرای پیشنهادی، ناگهان ورق برگشت و نمایندگان به تمامی وزرای رأی اعتماد دادند. 
پزشکیان در دفاعیه خود گفت: «امکان ندارد کسی را برای تقابل انتخاب کرده باشیم، من با تمام وجود برای وحدت و وفاق آمده‌ام؛ در ذهن من ایده‌آل‌هایی بود ولی وقتی دیدم در مورد آنها تفاهم و توافق نیست، از آنها کوتاه آمدم. چون تفاهم برای من مهم‌تر از گزینه ایده‌آل بود. برای وحدت کوتاه آمده‌ام، در مورد افراد معرفی‌شده حداکثر توافق و تفاهم با نهادهایی که باید، انجام شده است.»

رأی کامل مجلس به وزرای پیشنهادی، علامت بسیار خوبی است
در همین راستا، حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران، با اشاره به رأی اعتماد نمایندگان مجلس به کابینه مسعود پزشکیان و تبریک این موضوع، به خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: گام بزرگ و مناسبی را نمایندگان برداشتند، هر چند که ممکن است هرکسی از هر حزب و جناحی، نسبت به پاره‌ای از وزرا نگاه انتقادی داشته باشد ولی نفس اینکه مجلس با دولت به یک توافق جامع رسیدند و دولت جدید بدون تاخیر و کاستی تشکیل شد، علامت بسیار خوبی است و پایه‌های همکاری‌های موثری را بین قوای ۳ گانه در جهت کاهش مشکلات و آلام جامعه تلقی شود.

پزشکیان پیش‌بینی‌های لازم را برای تعامل با ارکان نظام کرده بود
وی ادامه داد: وزرای جدید با صلابت، جدیت و به کارگیری بهترین‌های مدیران، وزارتخانه مربوطه را تقویت کنند و بدون لحظه‌ای مماشات و تاخیر به حل مشکلات کشور بپردازند. ان‌شاءالله با هماهنگی دولت با مجلس و قوه قضائیه شاهد کاهش فشارها بر روی مردم و کاهش رشد و توسعه اقتصادی کشور باشیم. 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نطق مسعود پزشکیان در مجلس گفت: آقای پزشکیان امروز خیلی خوب و خیلی واقع‌بینانه و صمیمانه در مجلس صحبت کردند و به اندازه کافی علی رغم نقدی که برخی از رأی دهندگان به ایشان داشتند، پیش‌بینی‌های لازم را برای تعامل با ارکان نظام کرده بودند و این مسئله خیلی صریح و روشن بود. پاسخ مجلس هم پاسخی سازنده به سخنان و تصمیمات آقای رئیس جمهور بود.

پزشکیان رضایت رهبری و همراهی مجلس را جلب کرد
مرعشی بااشاره به تکرار وعده‌ها از سوی پزشکیان گفت: من خیلی خوش بین هستم که در مقابل امتیازات سیاسی که آقای پزشکیان در جهت انسجام ملی و وحدت ملی دادند و رضایت رهبری و همراهی مجلس را هم جلب کردند، مقدمه گشودن گره‌های مهم از زندگی مردم باشد.
وی درباره ادعای مخالفان دولت درباره هزینه کردن پزشکیان از رهبر انقلاب گفت: از مزایای رهبری مستقر و مقتدر این است که در همچین مواقعی تایید ایشان کارساز است و آقای پزشکیان قدرت رهبری را پشت سر دولت آورد و این آغاز یک دوره جدید از تعاملات در درون نظام است. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر