نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

ثابتی برگه رای خود را منتشر کرد؛ نماینده جنجالی به کدام وزرای پزشکیان رای نداد؟

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
ثابتی برگه رای خود را منتشر کرد؛ نماینده جنجالی به کدام وزرای پزشکیان رای نداد؟

آخرین خبر/ امیرحسین ثابتی اعلام کرد: به ۱۳ وزیر رای عدم اعتماد داده و به عراقچی، همتی، ظفرقندی، میدری، صالحی امیری و پاک نژاد رای منفی داده است.

امیرحسین ثابتی، نماینده مردم تهران نوشت:
باسمه تعالی
ملت شریف ایران!
سلام!
با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی های عمومی خود بر «استقلال مجلس» تاکید کرده اند و در 7 خرداد 71 فرمودند: «مجلس در همه حال باید حریت و صراحت و حقگرایی و استقلال خود را حفظ کند» از 19 وزیر پیشنهادی رییس جمهور به مجلس، به 13 نفر رای مثبت دادم و به 6 نفر رای منفی دادم.
علت رای منفی به شش وزیر
۱. به آقای ظفرقندی به خاطر سابقه طولانی حضور همزمان در بخش دولتی و خصوصی (تعارض منافع) و مواضع افراطی و رادیکال علیه انقلاب و نظام، رای منفی دادم.
۲. علیرغم علاقه به برخی رویکردهای عدالتخواهانه آقای میدری، به خاطر امضای نامه جام زهر توسط ایشان در مجلس ششم، به ایشان رای ندادم. چون اهانت به رهبر انقلاب را برای کسانی که در جمهوری اسلامی مسئولیت می گیرند یک خط قرمز میدانم.
۳. به آقای صالحی امیری به خاطر عدم تخصص در حوزه میراث فرهنگی و استعلام منفی دستگاه های امنیتی در دهه 90 و فعالیت پشت پرده در فتنه سال 88 و برخی ابهامات ریز و درشت دیگر رای ندادم.
۴. به آقای عبدالناصر همتی به خاطر قانع نشدن از توضیحات شان در جلسه کمیسیون درباره آینده نرخ ارز و بعضی دیگر از مسایل اقتصادی رای ندادم.
۵. به آقای محسن پاک نژاد به خاطر ارتباط نزدیک با آقای زنگنه، عدم پاسخ قانع کننده درباره پرونده کرسنت در جلسه کمیسیون و یک مساله دیگر رای ندادم.
۶. درباره رای منفی ام به آقای عراقچی نیز به صورت مفصل در نطق در مجلس صحبت کردم که فیلم آن را میتوانید از اینجا ببینید.
ضمنا به ۱۳ وزیر دیگر، با علم به برخی اشکالات و کاستی های برخی از آنان رای مثبت دادم چون از ابتدا سعی داشتم تا بیشترین رای ممکن را به کابینه پیشنهادی رییس جمهور جدید بدهم.
در پایان خداوند را شاهد می گیرم که به هیچ فردی به خاطر فشارهای سیاسی، لابی های پنهان و توصیه های دیگر افراد، رای مثبت یا منفی ندادم و تلاش کردم تا حد ممکن نسبت به آنها شناخت پیدا کنم و  آگاهانه تصمیم بگیرم.
ضمنا وظیفه خود میدانم که برای حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور، به هرکدام از وزرایی که رای مثبت یا منفی داده ام تا جای ممکن کمک کنم.
امیرحسین ثابتی منفرد(نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و شمیرانات)
31 مرداد 1403

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر