نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

بازتاب گسترده رای اعتماد مجلس به تمام وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در رسانه‌های خارجی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بازتاب گسترده رای اعتماد مجلس به تمام وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در رسانه‌های خارجی

ایرنا/ رای اعتماد امروز (چهارشنبه ۳۱ مرداد) نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمام وزرای پیشنهادی «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشته است.

بیشترین تمرکز رسانه‌های خارجی، رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای پیشنهادی و همچنین انتخاب دومین وزیر زن در بعد از انقلاب اسلامی بود.
این برای اولین بار از سال ۱۳۸۰ است که تمامی وزرای معرفی شده از سوی یک رئیس جمهور، رای اعتماد نمایندگان مجلس را به دست می‌آورند.
خبرگزاری «رویترز» با اعلام خبر رای اعتماد کامل نمایندگان مجلس به ۱۹ وزیر کابینه مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور، به معرفی وزیران دولت چهاردهم پرداخت.
این رسانه انگلیسی با اشاره به اینکه «در کابینه جدید چهره‌های اصلاح طلبی از جمله محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت حضور دارند که با وجود کسب کمترین آرا، با ۱۶۳ رای جایگاه خود را به دست آورد»، نوشت که فرزانه صادق که به عنوان وزیر راه و ترابری تایید شد، دومین زنی است که در تاریخ نظام جمهوری اسلامی از سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) به عنوان وزیر انتخاب می‌شود.

آسوشیتدپرس: رای اعتماد به تمام وزرای پیشنهادی، یک پیروزی برای پزشکیان است
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز گزارش داد که مجلس ایران تمامی اعضای کابینه مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور را برای اولین بار در بیش از دو دهه اخیر تایید کرد.
این خبرگزاری آمریکایی افزود: این تایید نشان‌دهنده یک پیروزی اولیه برای پزشکیان، قانونگذار سابق است که پس از سقوط بالگرد در ماه می (اردیبهشت) و فوت رئیس‌جمهور پیشین، به ریاست جمهوری رسید.
همچنین خبرگزاری «آناتولی» ترکیه با این تیتر که «مجلس ایران تمامی اعضای کابینه رئیس‌جمهور را تایید کرد»، نوشت: تمامی ۱۹ وزیر پیشنهادی پزشکیان از بالاترین نهاد قانونگذاری کشور رای اعتماد گرفتند و راه را برای تشکیل کابینه جدید هموار کردند.
این رسانه افزود: از جمله وزرای تایید شده، سیدعباس عراقچی است که به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت خواهد کرد.

امروز چهارشنبه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳- پس از پنج روز کاری و ۱۰ نوبت جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی سوابق، صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی، با رای اعتماد کامل نمایندگان مجلس، ۱۹ وزیر کابینه دولت چهاردهم مشخص شدند.
مراسم رای اعتماد وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان در مجلس شورای اسلامی برگزار و پس از اعلام نتایج آرای نمایندگان، پزشکیان به چهارمین رئیس‌جمهور ایران تبدیل شد که تمام وزرایش رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کردند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر