نماد آخرین خبر

وکیلی: مجلس جاده «وفاق ملی» را دوطرفه کرد

منبع
نامه نيوز
بروزرسانی
وکیلی: مجلس جاده «وفاق ملی» را دوطرفه کرد

نامه نیوز/ فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مجلس با رأی اعتماد به کل وزرای پیشنهادی جاده «وفاق ملی» را دوطرفه کرد حالا می توان امیدوار بود که در این جاده دو طرفه بسیاری از سوءتفاهم ها حل شود.

بعد از 5 روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، مجلس به کل کابینه رأی اعتماد داد و از 31 مردادماه دولت چهاردهم رسما زمام امور اجرایی کشور را به دست گرفت. حال باید منتظر ماند و دید در 4 سال آتی این همکاری دو قوه قوی تر خواهد شد یا اوضاع شکل دیگری پیدا می کند؟

محمدعلی وکیلی درباره رأی اعتماد مجلس به کل هیأت وزیران دولت مسعود پزشکیان گفت: رئیس جمهور کابینه وفاق ملی تشکیل داد که نوعی انتحار محسوب می شد چون تمام کارت های وفاق را روی میز مجلسی ها گذاشت. اگر این کارت ها دیپورت می شد، در واقع جاده «وفاق ملی» آقای پزشکیان حالت یکطرفه پیدا می کرد، با این اتفاق اصل ایده «وفاق ملی» زیر سئوال می رفت.

وی با اشاره به آثار مثبت اقدام مجلس در رأی اعتماد به هیأت وزیران افزود: مجلس با رأی اعتماد به کل وزرای پیشنهادی جاده «وفاق ملی» را دوطرفه کرد حالا می توان امیدوار بود که در این جاده دو طرفه بسیاری از سوءتفاهم ها حل شود. شاید هم از رهگذر این «وفاق ملی» گام های ملی برداشته شود.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: مجلس فعلی ترکیبی شبیه مجلس پنجم دارد. در مجلس پنجم شاهد بالاترین رأی اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی آقای خاتمی بودیم بنابراین حالا نیز اتفاقی شبیه همان دوره افتاد. این هم بر می گردد به تکثر سلایقی که در مجلس دوازدهم وجود دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره