نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

اظهارات ضدایرانی هریس در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها

منبع
ايرنا
بروزرسانی

ایرنا/ «کامالا هریس» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا با تکرار مواضع ضدایرانی ایالات متحده اطمینان داد که از آنچه «حق اسرائیل برای دفاع از خود» می‌داند، حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در روز پنجشنبه با بیان اینکه «آنچه در غزه اتفاق افتاده، شوکه‌کننده و دلخراش است»، تاکید کرد که از آنچه «حق اسرائیل برای دفاع از خود» می‌داند، حمایت خواهد کرد.

وی ادعا کرد: بایدن رئیس‌جمهور و من برای پایان دادن به این جنگ تلاش می‌کنیم تا اسرائیل در امنیت باشد، گروگان‌ها [اسرای صهیونیست] آزاد شوند، رنج غزه پایان یابد و مردم فلسطین بتوانند حق خود برای منزلت، امنیت، آزادی و تعیین سرنوشت خود را به دست آورند.

هریس در ادامه با تکرار برخی ادعاهای ضد ایرانی اظهار داشت که «هرگز در انجام هر اقدامی که برای دفاع از نیروها و منافع ما در برابر ایران» و گروه‌های مورد حمایت ایران لازم باشد، تردید نمی‌کنم.

حمایت هریس از اوکراین و متحدان ناتو

نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده اعلام کرد که اگر رئیس‌جمهور شود، در کنار متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اوکراین خواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت که با «ظالمان و دیکتاتورهایی مثل کیم جونگ اون [رهبر کره شمالی] که طرفدار ترامپ [رئیس‌جمهور سابق آمریکا] هستند»، ارتباط گرم و دوستانه برقرار نخواهد کرد.

کامالا هریس نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از سوی حزب دموکرات را رسما پذیرفت و خطاب به جمهوری‌خواهان نیز گفت که در صورت پیروزی، رئیس‌جمهوری همه آمریکایی‌ها خواهد بود.

جو بایدن ۸۱ ساله به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا که در مناظره اخیر خود با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده رسوایی به بار آورد، در نهایت تحت فشار هم حزبی‌های خود در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور کناره گیری و از معاون خود، کامالا هریس حمایت کرد.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر