نماد آخرین خبر

انبارلویی: در آستانه انتقام از صهیونیست‌ها، باید یک صدا از ایران در منطقه و جهان شنیده شود

منبع
رسالت
بروزرسانی
انبارلویی: در آستانه انتقام از صهیونیست‌ها، باید یک صدا از ایران در منطقه و جهان شنیده شود

رسالت/ در بخشی از یادداشت یک فعال سیاسی اصولگرا آمده است: مردم از دعواهای سیاسی رجال سیاسی و مذهبی دلخورند. دعوای آن‌ها را مسائل خود نمی‌دانند. طبیعی است به کسی که پرچم وفاق و وحدت را صادقانه بردارد روی خوش‌نشان می‌دهند.

محمدکاظم انبارلویی، فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت:

۱- پزشکیان با گفتمان وحدت ملی و وفاق ملی به دنبال اقتدار ملی و بازیافت و بازتولید سرمایه اجتماعی انقلاب است. این گفتمان، گمشده احزاب و گروه‌ها و نهادهای سیاسی و اجتماعی است. پیدا و پدیدار شدن آن را باید به فال نیک گرفت.
۲- مجلس شورای اسلامی در پاسخ به رأی ملت و گفتمان رئیس‌جمهور یکجا به کابینه پزشکان رأی داد ۱۵ وزیر بالای ۲۰۰ رأی و بقیه هم رأی قابل‌قبول داشتند متوسط رأی ۲۳۱ رأی بود. رأی وزیر دفاع در این غوغای آشوب منطقه و این‌که ایران در آستانه بازدارندگی و اقدام پیشدستانه به سر می‌برد معنای خاص خود را دارد.
۳- مردم از دعواهای سیاسی رجال سیاسی و مذهبی دلخورند. دعوای آن‌ها را مسائل خود نمی‌دانند. طبیعی است به کسی که پرچم وفاق و وحدت را صادقانه بردارد روی خوش‌نشان می‌دهند. مجلس به نمایندگی از ملت این فهم و درک مردم را در رأی بالا به کابینه پزشکیان نشان داد.
۴- منظور از شکل‌گیری دولت وفاق ملی چیست؟ مردم سؤال می‌کنند آیا آبی برای حل مشکلات کشور ازجمله مشکلات اقتصادی گرم خواهد شد؟!
آیا دولت «وفاق ملی» منجر به «رفاه ملی» می‌شود؟ مجلس و دولت باید یک پاسخ دقیق به این پرسش دهد.
۵- خوشبختانه مبانی دولت وفاق ملی یک‌مشت مفاهیم صوری و غیرواقعی و یک سری تعارفات سیاسی نیست. جنبه عملیاتی ، علمی در منطق حکمرانی دارد. این مبانی ریشه در اسلام و اصول قانون اساسی و به‌ویژه خطوط روشن سیاست‌های کلی رهبری و برنامه هفتم دارد.
پس دستور کار دولت وفاق ملی معلوم است. همین دستور در منطق نظارت و تقنین در مجلس وجود دارد. هر جریان و هر کس متن این دستور کار را به حاشیه ببرد و آن را به فرا متن یا فرومتن   بکاهد معلوم می‌شود از شکل‌گیری دولت وفاق ملی فاصله دارد.
۶- دولت وفاق ملی قرار است دریچه‌های فساد را ببندد. دولت وفاق ملی قرار است دهان‌هایی که برای بلعیدن رانت و امتیاز بازشده را ببندد. اگر این دو اقدام دقیق صورت گیرد می‌توان امیدوار بود به سمت عدالت اجتماعی و اقتصادی حرکت می‌کنیم و فاصله طبقاتی یا شفاف‌سازی فرآیندهای تصمیم گیری و تخصیص درست منابع کاهش خواهد یافت.
۷- رأی قاطع مجلس به وزرای پزشکیان بر اساس این فهم شکل گرفت که موفقیت دولت موفقیت مجلس و موفقیت همه است. این رأی بر این صورت‌بندی استوار است که از حاکمیت گذشته از این‌که اجزای آن با چه گرایش سیاسی تشکیل‌شده باید یک‌صدا بیرون بیاید. این یک صدایی در حاکمیت، دشمن را سر جای خود می‌نشاند و دل ملت را شاد می‌کند.
یک صدایی در حاکمیت اصلی‌ترین کلید حل مشکلات کشور است. از یک صدایی و حاکمیت باید حل مشکلات اصلی کشور بیرون بیاید، این یک رویکرد مبارک است.بدخواهان این رویکرد را ذیل عنوان «یک دستی حاکمیت» مذموم می‌دانستند و محکوم می‌کردند . باید از این رویکرد انحرافی پرهیز کرد.  برای رسیدن به «رفاه ملی» راهی جز «اجماع ملی» نیست.
۸- حزب‌الله دیروز مرحله اول پاسخ قاطع خود در تلافی ترور فواد شکر را داد. در آستانه انتقام خون اسماعیل هنیه از صهیونیست‌ها، در جمهوری اسلامی ایران باید یک‌صدا به علامت اقتدار ملی در منطقه و جهان شنیده شود. رأی مجلس علی‌رغم گله‌هایی که از برخی وزرا وجود داشت کاملا هوشمندانه و مقتدرانه بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر