نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

آمریکا: ایران همچنان آماده حمله به اسراییل است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آمریکا: ایران همچنان آماده حمله به اسراییل است

ایرنا/ سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده حمله به اسرائیل است و تهدیداتش علیه تل آویو کاهش نیافته است.

«جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «مجبور هستیم فرض را بر این بگذاریم که ایران همچنان آماده حمله به اسرائیل است.»
پیش از این، پاتریک (پت) رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی گفت: پنتاگون همچنان ارزیابی می کند که حتی پس از حوادث آخر هفته، تهدید حمله ایران و گروه‌های وابسته به اسرائیل وجود دارد.
سخنگوی پنتاگون افزود که حتی پس از پرتاب صدها موشک و پهپاد توسط حزب‌الله به سمت اسرائیل در تلافی شهادت یک فرمانده ارشد آن، آمریکا همچنان ارزیابی می کند که تهدید حمله علیه اسرائیل توسط ایران و گروه‌های وابسته به آن وجود دارد.
رایدر به خبرنگاران گفت: «من به برخی از نظرات عمومی که توسط رهبران ایران و دیگران بیان شده است، اشاره می‌کنم... ما همچنان ارزیابی می کنیم که تهدید حمله وجود دارد.»
سخنگوی پنتاگون اضافه کرد: «ارزیابی ما همچنان این است که خطر حمله وجود دارد و ما... همچنان در آمادگی کامل هستیم تا در صورت حمله، علاوه بر کمک به توان دفاعی اسرائیل، از نیروهای خود محفاظت کنیم.»
این مقام آمریکایی ادامه داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دستور داده است که دو ناوگروه ضربت نیروی دریایی برای حمایت از اسرائیل در منطقه باقی بمانند.
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس در غزه، بامداد چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید و یحیی السنوار که اسرائیل معتقد است حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) را سازماندهی کرد، پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران ، به‌ عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس منصوب شد.
مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران در پیامی در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه» گفت: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در پی حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: این رژیم تروریستی و حامیان آن مسئولیت این اقدامات را بر عهده دارند. جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع، به موجب ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد برای پاسخ قاطع و فوری، تردیدی نخواهد کرد.
پیش از ترور هنیه در تهران، اسرائیل حملات تروریستی را در جنوب بیروت، لبنان، علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی انجام داد و شامگاه سه شنبه سی ام جولای ۲۰۲۴ به ضاحیه بیروت حمله کرد و یک ساختمان مسکونی را در یکی از محله های آن هدف قرار داد که بر اثر آن شماری از شهروندان به شهادت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند. بر اثر این حمله، ویرانی زیادی در برخی طبقه های ساختمان به بار آمد و فواد شکر(حاج محسن) از فرماندهان ارشد مقاومت که در آن زمان در این ساختمان حضور داشت، به شهادت رسید.
حزب‌الله لبنان ۲۵ اوت ۲۰۲۴ (۴ شهریور ۱۴۰۳) اعلام کرد که مرحله نخست پاسخ به ترور «فواد شکر» فرمانده جهادی خود را به پایان رساند. در این مرحله از پاسخ، حزب‌الله ۱۱ پایگاه و موضع نظامی اسرائیل را هدف قرار داد. گلوله باران حزب الله از نوع و مقیاسی بود که کاخ سفید هشدار داده بود که ممکن است در هر زمانی انجام شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر