نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

سخنگوی دولت: رئیس‌جمهور دنبال ریشه‌های خطا در ماجرای لاهیجان است

منبع
اعتماد
بروزرسانی
سخنگوی دولت: رئیس‌جمهور دنبال ریشه‌های خطا در ماجرای لاهیجان است

اعتماد/ سخنگوی دولت گفت: رییس‌جمهور برای شفاف‌سازی موضوع و پیدا شدن ریشه خطاهایی که در ماجرای اخیر در لاهیجان و در خصوص هموطن‌مان شکل گرفته بود، دستوراتی را صادر کردند.

روزنامه اعتماد با فاطمه مهاجرانی سخنگویی دولت گفت‌وگو کرده است. 

بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

یقینا یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت خروج از وضع نابسامان اقتصادی و معیشتی است که امروز گرفتار آن شده‌ایم. همان‌طور که رهبری هم در مراسم تنفیذ رییس‌جمهوری، فرمودند وضعیت اقتصادی نخستین اولویت دولت است. راه‌حل مشکلات اقتصادی هم رشد اقتصادی است. رشد اقتصادی که از راه غیر تورمی کسب شده باشد، تورم‌زا نباشد و پیامدهای آن منجر به رکود نشود. طبیعتا برای تحقق این موضوع باید اقداماتی از جنس توسعه روابط با همسایگان و سایر کشورهای جهان در دستور کار قرار بگیرد.

تجارت سال‌های اخیر هم نشان می‌دهد که چنانچه جامعه همسو نباشد، هرچند ارتباطاتی هم شکل بگیرد دستیابی به اهداف در نظر گرفته شده ممکن نخواهد بود.تمام نظریات توسعه طی سال‌های اخیر این واقعیت را تبیین می‌کنند که توسعه باید از توسعه اجتماعی آغاز شود. برای این منظور باید حال مردم خوب باشد. برای این موضوع باید با مردم ارتباط داشت و صدای مردم را شنید. همان‌طور که رییس‌جمهور هم گفته بودند که من صدای بی‌صدایان خواهم بود.

رییس‌جمهور برای شفاف‌سازی موضوع و پیدا شدن ریشه خطاهایی که در ماجرای اخیر در لاهیجان و در خصوص هموطن‌مان شکل گرفته بود، دستوراتی را صادر کردند. طبیعتا مهم‌ترین موضوع در این زمینه جهت‌گیری‌هایی است برای اینکه وفاق میان جامعه و دولت شکل بگیرد. تاکید می‌کنم بر اینکه دولت بدون حمایت جامعه نمی‌تواند طرح‌های بزرگ خود را عملیاتی کند. لذا پر کردن شکاف میان دولت و جامعه، یکی از مهم‌ترین اهدافی است که سخنگوی دولت دنبال خواهد کرد. در این پرونده هم توجه به این ضرورت‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar