نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

نایب رئیس مجلس: تغییر در مرزها را نمی‌پذیریم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نایب رئیس مجلس: تغییر در مرزها را نمی‌پذیریم

ایسنا/ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران درباره مرزها، ثابت و مبتنی بر منافع ملی است، گفت: توصیه‌ام به روسیه و آذربایجان، احترام به مرزهاست.

علی نیکزاد در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:
«سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران درباره مرزها، همسایگان و کریدورها ثابت و مبتنی بر منافع ملی است.
‏همانطور که در آخرین اجلاس مجالس در باکو نیز تاکید کرده بودم، ما تغییر در مرزها را نمی‌پذیریم. توصیه‌ام به روسیه و آذربایجان، احترام به مرزهاست.»
در طی روزهای اخیر برخی از مقامات روسیه بر گشایش کریدور زنگزور و همراهی با آذربایجان و ترکیه در این زمینه تاکید کرده بودند که این موضوع با واکنش جمهوری اسلامی ایران روبرو شد، چنانکه چند روز پیش نیز مدیر کل اوراسیای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفیر روسیه در تهران بر مخالفت تهران در ایجاد هرگونه تغییر ژئوپلیتیک در منطقه قفقاز تاکید کرده بود.
سیدعباس عراقچی وزیر خارجه نیز روز گذشته گفته بود که «صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای تنها یک اولویت نیست، بلکه یکی از استوانه های امنیت ملی ما است. هر تهدیدی علیه تمامیت ارضی همسایگان ما، یا ترسیم دوباره مرزها، چه در شمال باشد، چه در جنوب، چه در شرق و چه در غرب، کاملا غیرقابل‌قبول است و برای ایران خط قرمز به شمار می‌رود.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar