نماد آخرین خبر

نماینده مجلس: فقط ۲۵ تا ۳۰ درصد از برنا‌مه‌های توسعه اجرایی شده‌اند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ نماینده مجلس گفت: از کل فصول فقط ۲۵ تا ۳۰ درصد از برنا‌مه‌های توسعه اجرایی شده‌اند که باید مهم‌ترین علل قابل اجرا نبودن قوانین توسط دستگاه اجرایی آسیب‌شناسی شود چراکه کل حرف ما این است که زمانی که خود دولت لایحه تعیین می‌کند، دولت‌ها چرا ‏قانون را اجرا نمی‌کند؟

سارا فلاحی نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی در برنامه تهران ۲۰ شبکه پنج سیما با تاکید بر اینکه متاسفانه در ایران با تورم قانون مواجه هستیم و مشکل مجلس ما این است زیادی قانون می‌نویسیم و نمی‌توانیم آنها را اجرا کنیم، گفت: علی‌رغم قوانین و مصوبات محدودی که در ارتباط با حوزه بانوان وجود دارد، اما متاسفانه همان قوانین را نیز به تناسب شان و جایگاه زنان نتوانستیم اجرا کنیم.

تورم به قانون رسید!
وی بیان کرد: تاکنون در فصل‌های مختلف برنامه‌های توسعه موضوع مشارکت زنان خصوصاً مشارکت اجتماعی آنها مطرح شده است، مثلا در فصل ۱۶ ماده ۷۹ و ۸۱ برنامه هفتم به موضوع زنان اختصاص یافته و بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های شتابدهی به حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی در حوزه کار‌های خلاقانه، دانش‌بنیان‌ها در حوزه‌های مختلف تاکید شده است، اما اینکه تا چه میزانی قوانین مجلس را می‌توان اجرا کرد، امیدواریم به سرنوشت قوانین برنامه‌های توسعه دیگر دچار نشویم.


فلاحی گفت: از کل فصول فقط ۲۵ تا ۳۰ درصد از برنا‌مه‌های توسعه اجرایی شده‌اند که باید مهم‌ترین علل قابل اجرا نبودن قوانین توسط دستگاه اجرایی آسیب‌شناسی شود چراکه کل حرف ما این است که زمانی که خود دولت لایحه تعیین می‌کند، دولت‌ها چرا ‏قانون را اجرا نمی‌کند؟

عضو فراکسیون زنان مجلس بیان کرد: زمانی که به قوانین مراجعه می‌کنیم به دلیل اینکه تمام مبادی و موانع دیده می‌شود لایحه نسبت به طرح ارجحیت دارد و باید توسط دولت اجرا شود.

بودجه زنان و خانواده ۵ همت؛ پرداختی دستگاه‌ها ۱۲۰ میلیارد!
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در بند ۹ ماده ۱۸ پیشنهاد داده‌ام که یک درصد بودجه دستگاه اجرایی به حوزه زنان خانواده و جمعیت اختصاص پیدا کند و با جزئیات به عناوین مختلف اشاره کردیم. برای اجرای همین بند حدود ۵ تا ۶ میلیارد تومان هزینه‌بر بود که در این زمینه جلسه در مجلس برگزار شد که کل دستگاه اجرایی طبق صحبت معاون اجرای معاون زنان رئیس جمهور شاید کمتر ۱۲۰ میلیارد از این پول محقق شده بود، متاسفانه دستگاه‌های اجرایی مخصوصاً در حوزه زنان و خانواده و جمعیت از اجرای قوانین حتی قانون‌هایی که در بودجه تعیین می‌شود نیز شانه خالی می‌کنند و آنها را به منصه ظهور نمی‌رسانند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره