نماد آخرین خبر

روایت هاشمی رفسنجانی از دیدار با فرماندهان سپاه

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
روایت هاشمی رفسنجانی از دیدار با فرماندهان سپاه

خبرآنلاین/ هاشمی رفسنجانی روز هفدهم شهریور در مورد دیدار با فرماندهان سپاه، سفیر ایران در سودان و بیانیه کنفرانس دوربان نوشته است.

مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۷ شهریور ۱۳۸۰ را بخوانید؛

سفیر جدید ایران در سودان -آقای [حمید] بیات- برای خداحافظی و مشورت آمد. گفت، مجموعاً در سال‌های اخیر، روابط تضعیف شده است. سودان، بدهی خود را نمی‌پردازد؛ زیادتر هم شده و اخیراً وزیر اوقاف به ایران اعتراض‌ کرده‌ که چرا در امور داخلی آنها دخالت می‌کند؛ گویا مقصودش تقویت تشیع است. سودان به مصر و لیبی نزدیک‌تر شده، به قیمت فاصله گرفتن از نیروهای انقلابی اسلامی و نزدیک شدن به لیبرال‌ها و امید بسته که روابطش با غرب و آمریکا بهتر شود.
آقایان دکتر [هادی] منافی، [رئیس بیمارستان مهر] و دکتر [محمد] عابدی‌پور آمدند. از وضع جراح‌های پلاستیک و ترمیمی‌ گفتند. عصر، جمعی از فرماندهان سپاه [آقایان علیرضا افشار، محمدنبی رودکی، علی فضلی، مجید خادم، اسماعیل‌کوثری، اسدالله ناصح، جعفر اسدی و حسین پروین] آمدند و در مورد نمایشگاه جامع جنگ تحمیلی در مصلای تهران توضیح دادند و خواستند برایشان سخنرانی‌ کنم. دیشب، بعد از پیروزی تیم‌ ملی فوتبال ایران بر عراق در بغداد، در چندین شهر بزرگ ایران، من‌جمله تهران، مشهد، شیراز و همدان، جوان‌ها به خیابان‌ها ریخته و [شادی و] شلوغ کرده‌اند و در مواردی با نیروی انتظامی درگیر شده‌اند.
کنفرانس [ضد نژادپرستی] دوربان، امروز بیانیه نهایی خود را منتشر کرد. دولت‌های اروپایی توانستند مانع محکومیت اسرائیل و مترادف‌بودن صهیونیسم با نژادپرستی شوند؛ گرچه بر حق فلسطینی‌ها برای داشتن‌ کشور مستقل در فلسطین و نیز جنایت‌بودن ستم‌های برده‌داران [تأکید شد]. ایران، با [صدور] اعلامیه‌ای، موضع خود را در مقابل بیانیه مشخص‌ کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر