نماد آخرین خبر

دیپلمات سابق: چین هرگز برای ما قربانی نمی‌شود

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی

خبرآنلاین/ بهرام قاسمی دیپلمات بازنشسته می‌گوید که وضعیتی که ما ازلحاظ روابط بین‌المللی داریم مطلوب بسیاری از کشورهاست. او در این زمینه به اعراب، روسیه، چین اشاه می‌کند و معتقد است که باید به قطب اصلی اقتصاد جهان بازگردیم.

بهرامی قاسمی در کافه خبر گفت:  شرایطی که برای خودمان ساختیم در جامعه جهانی مطلوب خیلی‌هاست. من به کار کردن با همه کشورها اعتقاد دارم. باید راهی برای تنش زدایی با امریکا پیدا کنیم. من به مدیریت تخاصم اعتقاد ندارم باید از تخاصم عبور کنیم.
سخنگوی اسبق وزارت خارجه تأکید کرد: روس‌ها علاقمند نیستند رابطه ما با اروپا بهتر شود و بتوانیم تکنولوژی و سرمایه از اروپا بگیریم. یا رفت و آمد ایرانیان با جامعه اروپا یک رابطه عادی باشد.
وی افزود: ما باید به قطب اصلی اقتصاد جهان بازگردیم. چین هرگز برای ما قربانی نمی شود. منافع خود را دنبال می کند و مسیرش را طی می‌کند. روسیه هم وضعیت مشخصی دارد در بزنگاه بسیار بدی قرار دارد و نهایتا باید دیگرانی را هم وارد غرقاب خودش کند. آیا اعراب منطقه رقیبی مثل ایران می خواهند؟
وی ادامه داد: نزدیک به توافق برجام در ملاقاتی بین یک سیاستمدار اروپایی و آقای ولایتی حضور داشتم و او می گفت که اگر توافق کنید باز ما را فراموش می‌کنید و به سمت امریکا خواهید رفت. او می گفت من هر جا در ایران رفتم مردم در حال کوکاکولا خوردن هستند. مردم شما علاقمند رابط با امریکا هستند. باید ببینم مردم چه می خواهند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره