نماد آخرین خبر

خاطرات هاشمی رفسنجانی؛ برخی حزب‌اللهی‌ها به فکر بر هم زدن اوضاع شهرک‌ تفریحی چادگان بودند

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
خاطرات هاشمی رفسنجانی؛ برخی حزب‌اللهی‌ها به فکر بر هم زدن اوضاع شهرک‌ تفریحی چادگان بودند

خبرآنلاین/ هاشمی رفسنجانی روز هجدهم شهریور در مورد دیدار با عبدالله جاسبی، سفیر ایران در واتیکان،حسین محلوجی و عبدالمجید معادیخواه نوشته است.

مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۸ شهریور ۱۳۸۰ را بخوانید؛
دکتر [عبدالله] جاسبی، [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی] آمد. توضیحاتی آورد، در مورد اشکالات لایحه اساسنامه وزارت علوم که اخیراً به مجلس رفته؛ بسیاری از اختیارات داده‌شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه آزاد را محدود می‌کنند. گفت، اجلاس نماز در اصفهان که مقرر بود ساعت هشت‌ونیم صبح آغاز شود، ساعت ده‌ونیم آغاز شد که باعث ناراحتی مدعوین شده است؛ به‌خصوص‌ که یکی از آثار نماز را نظم و وقت‌شناسی می‌گوییم؛ گویا به‌خاطر تأخیر آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور] بوده. گفت، پس از اظهارات اخیر رهبری در مورد شهرک تفریحی و سیاحتی چادگان، در ساحل دریاچه سد زاینده‌رود، حزب‌اللهی‌ها در فکر به‌هم‌زدن اوضاع آنجا هستند و باعث ناراحتی مسئولان استان و برنامه‌ریزان شده است.
آقای مصطفی بروجردی، سفیر ایران در واتیکان آمد. گزارشی از وضع مدیریت مسیحیت داد و گفت، مسیحیت که تا این اواخر، دین سفیدپوستان نامیده می‌شده، به خاطر فزونی پیروان غیراروپایی، اخیراً دین رنگین‌پوستان گفته می‌شود. ۱۸۰ کاردینال و ۳۲ هزار و ۷۰۰ فرقه مذهبی دارند که عمدتاً از پروتستان‌ها هستند. مسئله تبلیغ اسلام برای جذب مسیحی‌ها، باعث حساسیت نسبت به هم شده است.
آقای [حسین] محلوجی، [وزیر سابق معادن و فلزات] آمد. ابراز ناراحتی‌ کرد، از صحبت‌های اخیر رهبری در جمع کابینه، درخصوص تجمل‌گرایی وزیر معادن و فلزات به خاطر استفاده از انواع سنگ‌های ایرانی در ساختمان، با اینکه نه اسراف است و نه مذموم. گفت، در گذشته رهبری با ایشان صحبتی نکرده‌اند. قبلاً [دایی ‌او]، آقای [سیدمهدی] یثربی، امام‌جمعه‌ کاشان، همین را به من گفته بود. گزارشی از مذاکرات با شیخ شارجه، در مورد جزایر [سه‌گانه ایران] داد که هنوز ادامه دارد.
عصر آقای [عبدالمجید] معادیخواه، [رئیس بنیاد تاریخ انقلاب] آمد. از عدم جدیت دانشگاه آزاد اسلامی، در تدوین تاریخ انقلاب‌ گفت و از انحرافات وسیع در نوشته‌ها و گفته‌ها در دانشگاه‌ها و به خصوص کتاب «نقد قرائت رسمی اسلام»، نوشته آقای محمد [مجتهد] شبستری. گفت، در دوران تصدی آقای [احمد] مسجدجامعی، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]، وضع از گذشته بدتر شده است و [سازمان] بازرسی‌ کل‌ کشور خواسته که گزارشی از گردش مالی بنیاد تاریخ بدهند؛ گفتم، مانعی ندارد.
امروز دو انفجار در اسرائیل توسط فلسطینی‌ها انجام شد که جمعی‌ کشته و تعداد زیادی مجروح شده‌اند و اسرائیل هم با هلی‌کوپتر حمله‌ کرده است. خبری منتشر شده ‌که [احمدشاه] مسعود، [وزیر دفاع دولت مجاهدین] در افغانستان ترور شده و مجروح و منتقل به تاجیکستان؛ هنوز تأیید کامل نشده است.
امروز در اجلاس نماز در اصفهان، شخصی پشت تریبون رفته و علیه رهبری شعار داده است؛ بازداشت شده.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره