نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

آمریکا: نگران همکاری‌ های نظامی ایران و روسیه هستیم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آمریکا: نگران همکاری‌ های نظامی ایران و روسیه هستیم

ایرنا/ معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی ادعای ارسال موشک های بالستیک از سوی ایران به روسیه بار دیگر با تکرار ادعاهای دولت جو بایدن اعلام کرد که واشنگتن از ابتدای جنگ اوکراین، نگران همکاری های نظامی تهران – مسکو بوده است.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره گزارش های ادعایی مبنی بر ارسال موشک بالستیک از ایران به روسیه در جنگ با اوکراین، گفت: ما بسیار نگران این گزارش ها هستیم. هرگونه ارسال موشک از ایران به روسیه، یک تشدید تنش جدی و همچنین تشدید قابل توجه حمایت ایران از تهاجم روسیه به اوکراین خواهد بود.
این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: ما و شرکایمان در گروه ۷ و ناتو به صراحت بیان کرده ایم که آماده اعمال عواقب قابل توجهی این اقدامات هستیم.
او گفت: ما از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین از افزایش همکاری دفاعی ایران و روسیه ابراز نگرانی کرده بودیم و به این روابط از نزدیک توجه خواهیم کرد.
پاتل تصریح کرد: مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران بارها به گسترش روابط خود با جهان و همچنین بهبود اقتصاد ایران اشاره کرده است. ایران نمی تواند چنین انتظاری داشته باشد و در همین حال اقداماتی انجام دهد که صلح و نظم بین المللی را تهدید می کند. بنابراین ما ایران را بر اساس اعمال آن قضاوت خواهیم کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar