نماد آخرین خبر

ظهره‌وند: دبیر شورای عالی امنیت روسیه حمایت از دالان «زنگه‌زور» را رد کرده است

منبع
فارس
بروزرسانی
ظهره‌وند: دبیر شورای عالی امنیت روسیه حمایت از دالان «زنگه‌زور» را رد کرده است

فارس/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آقای سرگئی شایگو دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه در دیدار اخیر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت کشورمان در واقع حمایت روسیه از کریدور زنگه‌زور را رد کرده است.

ابوالفضل ظهره‌وند عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تلاش‌های برخی بازیگران منطقه‌ای جهت بازگشایی دالان زنگه‌زور گفت: طبق آخرین خبری که بنده در اختیار دارم در سفر علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه، آقای سرگئی شایگو دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه نیز در واقع حمایت روسیه از کریدور زنگه‌زور را رد کرده و بحثی که آمریکایی‌ها و غربی‌ها سعی کردند به دامن بزنند در حمایت روسیه از موضوع جزایر به نفع امارات را نیز منکر شدند که طبیعی بوده و هست.
وی افزود: چرا که ایران و روسیه دو متحد استراتژیک هستند که در حال ورود به فاز شراکت راهبردی هستند. بنابراین؛ فکر می‌کنم گشایش و ایجاد دالان زنگه‌زور صرفاً توهم و تخیل آقای علی‌اف بوده که تعبیر روشنی نیز نخواهد داشت.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در رسانه‌ها عنوان شد که آقای پوتین از ایجاد دالان زنگه‌زور حمایت کرده است، اظهار کرد: مسئله سفر آقای پوتین به باکو در بحث استفاده از ظرفیت خط لوله باکو - جیحان بود که در آن سفر دو روزه، آقای الهام علی‌اف مطرح می‌کند که اگر این کریدور را بتوانیم راه اندازی کنیم این امکان وجود خواهد داشت که از این طریق نیز استفاده کرد که آقای پوتین در پاسخ به او گفت ما در این باره مشکلی نداریم.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد، آقای پوتین بدون توجه به پیامدهای امنیتی کوریدور زنگه‌زور فقط به این عنوان که کریدور مذکور یک کریدور انتقال گاز و نفت خواهد بود، موضع‌گیری کرد و نه یک کریدور ترانزیتی. در حالی که کریدور مد نظر آقای علی‌اف و اردوغان یک جاده چند منظوره است که بایستی در بخشی از این جاده ادوات نظامی اعم از تانک و توپ حرکت کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره