نماد آخرین خبر

مقام کُرد: سفر رئیس‌ جمهور ایران، مفاهیم عمیقی برای اقلیم کردستان عراق دارد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مقام کُرد: سفر رئیس‌ جمهور ایران، مفاهیم عمیقی برای اقلیم کردستان عراق دارد

ایسنا/ یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق با تاکید بر اینکه سفر رئیس‌جمهور ایران به این منطقه «مفاهیم عمیقی برای مردم اقلیم دارد»، از تلاش‌های ایران برای هماهنگی در مساله امنیتی تقدیر کرد.

«عباس عزیز» یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز پنج‌شنبه درباره سفر «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به اربیل و سلیمانیه گفت: سفر رئیس‌جمهور ایران دارای مفاهیم عمیقی برای اتحادیه میهنی کردستان و مردم این منطقه دارد.
پزشکیان در ادامه دومین روز از سفر خود به عراق، صبح امروز به اربیل و سلیمانیه سفر و به مقام‌های ارشد اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
این رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق به شبکه العهد عراق گفت: سلیمانیه از منظر تثبیت امنیت و توسعه بخش‌های اقتصادی، برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد.
او در ادامه گفت: سران سیاسی اقلیم کردستان در این دیدار درباره مساله آب، تبادل فرهنگی و نیز روابط مشترک با اتحادیه میهنی گفت‌وگو کردند.
عباس عزیز افزود: اتحادیه میهنی کردستان تاکید می‌کند که حمله‌ای از سوی کردستان به جمهوری اسلامی ایران انجام نمی‌شود.
او در پایان نیز از اینکه ایران به عنوان یک کشور همسایه، اهمیت هماهنگی در این زمینه را درک کرده و در راستای ایجاد بستری برای توافق امنیتی تلاش می‌کند، تقدیر کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره