نماد آخرین خبر

توصیه‌های روحانی اصلاح‌طلب به دولت پزشکیان

منبع
ايلنا
بروزرسانی
توصیه‌های روحانی اصلاح‌طلب به دولت پزشکیان

ایلنا/ یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جنس چالش‌های موجود پیش روی دولت آقای پزشکیان خیلی متفاوت با گذشته نیست، اما یک چالش جدی‌تر دارد که مسئله ناامیدی مردم از اصلاح امور است و باید آقای پزشکیان خیلی مراقبت کند تا این ناامیدی که باعث فاصله بین مردم و حکومت شده افزایش پیدا نکند.

حجت‌الاسلام مصطفی درایتی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره انتخاب رئیس دولت چهاردهم و چالش‌های پیش روی این دولت گفت: تایید آقای پزشکیان به نظر من در این مرحله اولین روزنه امید را در جریانات سیاسی و دلسوزان و کسانی که سیاست را دنبال می‌کنند به وجود آورد که شاید بشود بخشی از مشکلات انباشته شده در کشور را محدود کرد.

این فعال سیاسی با بیان این‌که تائید صلاحیت آقای پزشکیان از جهات متعددی شرایطی را فراهم کرد که ما با یک شخصیتی روبه رو شویم که تقریبا در زندگی شخصی و اجتماعی شاید کمترین ضعف و حاشیه را در اطراف خود داراست، عنوان کرد: بودن چنین شخصیتی این امکان را می‌‌داد که شاید روزنه‌ای به وجود بیاید برای این‌که بتوان بخشی از آن روند و روالب که در حاکمیت برای یکدست‌سازی دنبال می‌شد و نتیجه ناگواری داشت را محدود کند. 

وی با اشاره به این‌که آقای پزشکیان در جریان انتخابات نگاهش به مسائل بیشتر بر وفاق و حل دعواها بود، یادآور شد: جامعه از این‌گونه حرف‌ها و رفتارها خسته شده بود اما با صداقتی که در گفتار و رفتار آقای پزشکیان می‌دید، به مرور خیلی‌ها مجاب شدند که از این فرصت استفاده کنند و طبیعتا با رأی‌آوری ایشان این امید افزایش پیدا کرد.

درایتی گفت: من دنبال گمانه‌ها نیستم، چراکه در سیاست هر اتفاقی ممکن است بیفتد، مهم استفاده درست از یک فرصت به نفع جامعه است که این اتفاق با انتخاب آقای پزشکیان افتاد و بسیاری از افرادی که کلا ناامید بودند به این که کسی بتواند این روند را به سمت اصلاح امور بازگرداند، امیدشان در جامعه افزایش یافت و به نظر من این نقطه عطفی بود که با انتخاب آقای پزشکیان در این مقطع از تاریخ کشور رخ داد و شخصا هم خیلی امیدوارم.

وی در خصوص چالش‌های پیش روی دولت چهاردهم، گفت: ببینید چالش‌های موجود پیش روی دولت آقای پزشکیان جنسی که دارد خیلی متفاوت با گذشته نیست، اما یک چالش جدی‌تر دارد که مسئله ناامیدی مردم از اصلاح امور است که باید آقای پزشکیان خیلی مراقبت کند تا این ناامیدی که باعث فاصله بین مردم و حاکمیت شده، افزایش پیدا نکند. باید خیلی مراقبت کند چراکه این تلقی که برای بسیاری از مردم پیش آمده که دغدغه حکومت مردم نیستند و به عبارتی حکومت در پی حل مشکلات مردم نیست و مدام مشکلات را به مردم منتقل می‌کند. طبیعتا ترمیم این نگاه یک چالش بزرگ برای آقای پزشکیان است که باید سعی کند هر مقدار توان دارد این فاصله را محدود کند و تا به حال هم اجمالاً به نظر من موفق بوده است، حتی در میان افراد بدبین هم من مشاهده کردم که با وجود این‌که بدبینی دارند ولی کور سویی از امیدواری در آن‌ها ایجاد شده است. 

درایتی خاطرنشان کرد: چالش‌های دیگر چالش‌هایی است که اکثر دولت‌ها با آن مواجه بوده‌اند و نمی‌شود گفت چالش جدیدی برای آقای پزشکیان است، مشکلات اقتصادی مردم بسیار زیاد است. گرفتاری‌ها، ناامیدی‌ها، موج مهاجرت و فساد چیزی جدیدی نیست که بگوییم آقای پزشکیان با آن روبه رو بوده است و دیگران رو به رو نبوده‌اند ولی انتظار برای حل این گونه مسائل وجود دارد.

وی تاکید کرد: آقای پزشکیان هم مطرح کردند که جز با وفاق ووهمدلی، استفاده از همه متخصصان، کنترل نگاه‌های محدود جناحی، استفاده از همه افرادی که دلشان برای ایران می‌سوزد و گفت‌و‌گو برای حل مواردی که به نظر من به نزاع‌های بی‌پایه در کشور تبدیل شده است، می‌تواند مقدمه‌ای باشد که مشکلات انباشته شده را محدود کند.

وی با بیان این که امیدواریم چیزی که در آینده رخ می‌دهد امید را در دل مردم مخصوصا قشر جوان تقویت کند،‌ اظهار داشت: ایران متعلق به همه است و همه باید برای سر بلندی‌اش تلاش کنیم و حکومت و مردم دست به دست هم دهند تا برخی از چالش‌های ساختگی را که فقط در نزاع‌های سیاسی باقی مانده است مانند ارتباط معقول با دنیا که بخش عمده‌ای از گرفتاری‌ها به خاطر این تنش‌ها و منازعات است، استفاده درست از متخصصین در جای خود و میدان دادن به افرادی که توانایی دارند، از میان بردارند و تندروی‌های بی‌قاعده‌ای که صدمات وحشتناکی به کشور زده را کنترل کنند در این‌صورت شاید در آینده بشود امیدوار بود که بخشی از مشکلات مردم و کشور حل شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره