نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

پاسخ ایران به ادعای اسکای نیوز درباره موشک‌ها: این ژورنالیسم نیست، داستان‌سرایی ماجراجویانه است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پاسخ ایران به ادعای اسکای نیوز درباره موشک‌ها: این ژورنالیسم نیست، داستان‌سرایی ماجراجویانه است

ایرنا/ سفارت ایران در لندن در واکنش به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز که صرفا با استناد به عکس ماهواره‌ای یک‌کشتی، ادعای انتقال موشک‌های ایرانی به روسیه را مطرح کرده، تصریح کرد: این ژورنالیسم نیست بلکه داستان سرایی ماجراجویانه است.

سفارت کشورمان روز جمعه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: نه تصویری از موشک هست؛ نه مدرکی دال بر بارگیری یا تخلیه موشک و نه حتی مقصدی که موشک رفته است؛ فقط با استناد به عکس یک کشتی در بندر می گویند که ایران به روسیه موشک ارسال کرده است.
در این پیام تاکید شده است که گزارش شبکه اسکای نیوز «مبتنی بر رویکرد حرفه ای رسانه ای نوشته نشده، بلکه صرفا داستانی ماجراجویانه روایت شده است.
شبکه اسکای نیوز روز چهارشنبه در گزارشی ادعا کرد: تصاویر ماهواره ای یک کشتی باری با پرچم روسیه را نشان می‌دهد که به حمل موشک های بالستیک از ایران مظنون است.
این شبکه به نقل از یک منع ناشناس اوکراینی نوشته است که کشتی Port Olya ۳ حدود ۲۲۰ موشک بالستیک کوتاه برد را از طریق دریای خزر به روسیه ارسال کرده است تا برای جنگ در اوکراین مورد استفاده قرار گیرد.
اسکای نیوز با بیان این ادعا که کشتی یادشده ۲۹ اوت (۸ شهریور) در ایران بوده، مدعی شد که ششم سپتامبر (۱۶ شهریور) در روسیه پهلو گرفته است.
مقام‌های ایران و روسیه بارها ادعای همکاری‌ نظامی در ارتباط با جنگ اوکراین را رد و آن را بی‌اساس توصیف کرده‌اند.
سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد: "ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام."
وی افزود: معتادین تحریم باید از خود بپرسند: چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟
عراقچی تاکید کرد: تحریم‌ها راه حل نیستند بلکه بخشی از مشکل هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر