نماد آخرین خبر

روایت توئیتری معاون ارتباطات دفتر ریاست جمهوری از نخستین نشست خبری پزشکیان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
روایت توئیتری معاون ارتباطات دفتر ریاست جمهوری از نخستین نشست خبری پزشکیان

ایسنا/ معاون ارتباطات و اطلاع رسانی ریاست جمهوری ویژگی‌های نخستین نشست خبری رئیس جمهور را برشمرد.

مهدی طباطبایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: نخستین نشست خبری رئیس جمهور پزشکیان با حضور بیش از ۳۰۰ خبرنگار از قریب ۲۰۰ رسانه داخلی و خارجی امروز در محل سالن آمفی تئاتر اجلاس سران برگزار شد و به پرسش بیش از ۳۰ خبرنگار پاسخ داده شد.

به دستور شخص رئیس جمهور تمام تلاش برگزار کنندگان نشست خبری فراهم آوردن یک محیط حرفه‌ای برای پرسش و پاسخی صریح و شفاف با رسانه‌ها و خبرنگاران بود. در همین مسیر تدابیری اتخاذ شد تا اولین نشست رسانه‌ای رئیس دولت چهاردهم جلوه متفاوتی داشته باشد. انتخاب مجری برنامه از بین خبرنگاران و اصحاب رسانه، حضور تعدادی حدود دو برابر حاضران در نشست‌های رسانه‌ای قبلی و به همین تناسب پرسش کنندگان دعوت از رسانه‌های غیر مرکزنشین و شهرستانی حضور نشریات ادواری و مجلات در جلسه و اختصاص سهمیه پرسش برایشان، انتخاب پرسش کنندگان با مکانیسم قرعه کشی و حضور همه سلایق سیاسی و فرهنگی بر اساس گفتمان وفاق ملی از جمله ویژگی‌های متفاوت این نشست خبری بود.

از حیث شکل اجرا بر خلاف پروتکلهای رایج، صف اول سالن را به خبرنگاران و نه مقامات و مسئولان اختصاص داده بودیم که تا حد زیادی مراعات شد. جایگاه خبرنگار با رئیس جمهور را برابر و هم طراز در نظر گرفته بودیم و در نشست اختصاصی خبرنگاران برخلاف رویه‌های پیشین از هیچ مدیر رسانه‌ای برای حضور در این نشست دعوت نشد.

مقرر شد پاسخ سئوالات ثبت شده در حین جلسه را از رئیس جمهور پزشکیان دریافت و به صورت اختصاصی برای همه رسانه‌های مذکور ارسال کنیم که خود اتفاق مهمی است.

نه به عنوان مسئول برگزاری نشست که به عنوان یک شهروند ایرانی و فعال حوزه رسانه از دکتر مسعود پزشکیان ممنونم که چنین فضای صمیمی و بی آلایشی برای یک گفتگوی خوب و سازنده مهیا ساخت و به عنوان مسئول برگزاری برنامه از همه همکاران خودم در مجموعه نهاد ریاست جمهوری خصوصا دوستان معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی تشکر میکنم. همچنین عزیزان و بزرگوارانی که خارج از حوزه مسئولیت و اجرا، بی منت و صادقانه ارزشمندترین مشاوره ها را برای برگزاری هرچه بهتر این جلسه عرضه داشتند.

نقد و خرده و نظرات اصلاحی را به گوش جان پذیرا هستم و وعده بهبود و پیشرفت در برگزاری نشست های خبری رئیس جمهور را متعهد می‌شوم این گام اول بود و راه دراز است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره