نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

واکنش وزارت خارجه به بیانیه‌های ضدایرانی آمریکا و اتحادیه اروپا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش وزارت خارجه به بیانیه‌های ضدایرانی آمریکا و اتحادیه اروپا

ایسنا/ سخنگوی وزارت خارجه ایران بیانیه‌های جداگانه اتحادیه اروپا و وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و استرالیا در خصوص ایران را شدیدا محکوم و به آن‌ها توصیه کرد «به جای دخالت در امور داخلی ایران، به فهرست سیاه حقوق بشری خود بپردازند».

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌های جداگانه روز گذشته نماینده عالی اتحادیه اروپا و نیز وزرای خارجه پنج کشور آمریکا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و استرالیا در خصوص جمهوری اسلامی ایران را شدیدا محکوم کرد.
کنعانی گفت: به نظر می‌رسد نماینده عالی اتحادیه اروپا تحت فشار لابی‌های سیاسی خاص و در ادامه اصرار بر رویکردهای غلط قبلی بدون توجه به واقعیت‌ها، دچار خطای راهبردی دیگری شده و در رویکردی مغرضانه، ادعاهای بی‌اساسی را در خصوص جمهوری اسلامی ایران تکرار کرده است.
کنعانی ضمن هشدار درباره اصرار مقامات اتحادیه اروپا و تعداد بسیار معدودی از کشورها به اتخاذ مواضع و یا صدور بیانیه‌های مخرب، افزود: توصیه می‌کنیم اتحادیه اروپا و این دسته از کشورهای معدود و متوهّم، با نگاه به روند برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و نیز درک واقع‌بینانه از حقایق ایران از جمله پیوند عمیق میان ملت و دولت و نظام جمهوری اسلامی، از اتهام زنی‌های پوچ و بی‌حاصل و ادامه رویه‌های شکست خورده ضدایرانی خود پرهیز کنند.
کنعانی با اشاره به سیاست ورشکسته توسل به تحریم از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان ساخت: بار دیگر یادآوری می‌کنیم که اصرار بر رویکردهای غلط و غیرسازنده نه تنها راه حل هیچ مشکلی نیست، بلکه خود بخشی از مشکل است و تداوم چنین مسیر غلطی علیه ایران در راستای منافع آن‌ها نیز نخواهد بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به جایگاه ویژه و متعالی حقوق بشر نزد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: توصیه می‌کنیم اتحادیه اروپا و برخی کشورهای مدعی دیگر از جمله آمریکا، انگلیس، استرالیا، نیوزیلند و کانادا به جای دخالت در امور داخلی ایران، به فهرست سیاه حقوق بشری خود که حمایت از رژیم جنایتکار اسرائیل و سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مخالفان نسل‌کُشی جاری در غزه تنها گوشه‌ کوچکی از آن است، بپردازند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره