نماد آخرین خبر

نماینده سابق مجلس: اجازه ندهیم یک رژیم ۸ میلیونی، جهان را برای ۸ میلیارد نفر ناامن کند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نماینده سابق مجلس: اجازه ندهیم یک رژیم ۸ میلیونی، جهان را برای ۸ میلیارد نفر ناامن کند

ایسنا/ نماینده سابق مجلس گفت: همه ملت‌های جهان دست به دست هم دهند و اجازه ندهند رژیم غاصبی که حدود ۸ میلیون نفر را در سرزمین‌های اشغالی جمع کرده و بخش قابل‌توجهی از آنان هم با جنایات جنگی آن رژیم مخالفند، امنیت جهان را برای نزدیک به ۸ میلیارد نفر به مخاطره بیندازد.

جهانبخش محبی‌نیا در پاسخ به پرسشی درباره تأثیرات اقدام تروریستی انفجار دستگاه‌های «پیجر» در لبنان از سوی رژیم صهیونیستی و جلوگیری از تداوم این اقدامات با تحریم کالاهای شرکت‌های مرتبط با این رژیم، اظهار کرد: تحلیل رفتار رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که آنان در وضعیت بسیار بغرنج و آزاردهنده‌ای حتی برای خودش به سر می‌برد و حتی چهره‌های کارشناس و متخصص غربی نیز همین دیدگاه را دارند. نگاهی به تحلیل‌های جفری ساکس یا ریچاد وولف موید همین نظر است.
وی افزود: در چنین وضعیتی اگر مسلمانان و سایر ملت‌های آزاده جهان در جلوگیری از گسترش دامنه ایجاد ناامنی و مخاطره و کشتار مردم بی‌گناه از سوی رژیم صهیونیستی گام برندارند، فرصتی استثنایی را از دست داده‌اند. هر کشوری با هر اقدامی بتواند منابع مالی صهیونیست‌ها را محدود کند هم به پایداری و ثبات نظم و امنیت در جهان کمک کرده و هم در کنترل کانون‌های ایجاد بی‌امنی دنیا اثرگذار است.
نماینده سابق مجلس یادآور شد: رژیم صهیونیستی با پیش‌گرفتن رفتارهای جنگ‌طلبانه و ضدانسانی که نمونه‌های آن در جنگ غزه، بی‌وقفه دیده می‌شود و اکنون نیز در حمله تروریستی با پیجرها در لبنان ادامه یافته است نشان داده که از هیچ اقدامی برای گسترش دامنه جنگ، کشتار مردم بی‌گناه و ایجاد ناامنی در هر نقطه از منطقه، نمی‌گذرد و حتماً اگر منافعش ایجاب کند از ناامن‌سازی سایر نقاط جهان نیز چشم‌پوشی نخواهد کرد. همه ملت‌ها دست به دست هم دهند تا نگذارند یک رژیم غاصب که حدود ۸ میلیون نفر را در سرزمین‌های اشغالی جمع کرده و از این میان نیز بخش قابل‌توجهی با جنایات جنگی و اقدامات ضدانسانی سران آن رژیم مخالفند، امنیت جهان را برای نزدیک به ۸ میلیارد نفر به مخاطره بیندازد.
محبی‌نیا تصریح کرد: جنگ‌طلبی و آتش‌افروزی رژیم صهیونیستی امری است که توجه جدی شورای امنیت و خود سازمان ملل را طلب می‌کند. از سویی، کشورهای مسلمان و غیرمسلمان نیز لازم است در یک همگرایی و تعامل، تمام تلاش خود را برای محدودسازی منابع قدرت و ثروت رژیم صهیونیستی به کار گیرند و تا دامنه جنگ‌افروزی‌های این رژیم محدود شود. در این زمینه هر اقدامی از جمله تحریم کالاهای شرکت‌های تامین‌کننده منابع مالی صهیونیست‌ها یکی از اقدامات تاثیرگذار خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar