نماد آخرین خبر

دلیل تاخیر پاسخ ایران به ترور هنیه چیست؟

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی

صدا و سیما/ کارشناس مسائل غرب آسیا در برنامه جهان آرا گفت: پاسخ ایران به اسرائیل به خاطر ترور شهید هنیه، باید بازدارنده و اقناع‌کننده باشد، همچنین نباید در پاسخ خود، به رژیم صهیونیستی فرصت آغاز جنگی دیگر را بدهیم، حزب‌الله هم این شیوه را در پیش گرفت و به اسرائیل فرصت نداد که نبردی جدید را در منطقه به راه بیندازد.

بخش‌هایی از اظهارات محمد مهدی شریعتمدار در برنامه جهان آرا به شرح زیر است:

چرا حزب‌الله کمتر به تل آویو حمله می‌کند؟

* حزب الله در طول جنگ 33 روزه، مناطق مختلفی از اراضی اشغالی را هدف قرار داد ولی به تل آویو حمله نکرد چون این اقدام جنگ را وارد فاز دیگری می‌کرد و ممکن بود پایتخت کشورهای اسلامی در معرض خطر قرار بگیرند؛ امروز هم سیاست حزب الله، گسترش جنگ نیست ولی به اسرائیل نشان می‌دهد قدرت کافی برای ضربه زدن به همه منافع و تاسیساتش را دارد.
تنها مخالف جدی مقاومت در لبنان کیست؟

دولت لبنان رسما اعلام کرده مقاومت حق پاسخ به رژیم صهیونیستی را دارد، شاید بتوان گفت تنها نیروی مخالف مقاومت، آقای جعجع باشد که همه می‌دانند برنامه او و گروهش چیست.
مخالفان حزب‌الله 10 نفر را هم نمی‌توانند به خیابان بیاورند

* در مناظره با یکی از مخالفان حزب‌الله گفتم اگر فرصت گردهمایی مخالفان مقاومت را داشته باشید، حداکثر 10 نفر را می‌توانید جمع کنید. همه شیعیان لبنانی عضو حزب الله نیستند ولی نیروهای کنشگر مخالف، به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسند و حتی بخش قابل توجهی از اهل سنت نیز همراه مقاومت هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر