نماد آخرین خبر

میزبانی سخنگوی دولت و معاون پزشکیان از بانوان؛ موانع جنسیتی باید برداشته شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
میزبانی سخنگوی دولت و معاون پزشکیان از بانوان؛ موانع جنسیتی باید برداشته شود

ایرنا/ زنان عضو سازمان نظام مهندسی با سخنگوی دولت و معاونت امور زنان رئیس جمهور دیدار کردند و به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

«فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت امروز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ نشستی مشترک با حضور «زهرا بهروز آذر» معاونت امور زنان رئیس‌جمهور و همچنین زنان عضو سازمان نظام مهندسی برگزار کرد.
سخنگوی دولت در این نشست با اشاره به جریان سازی زنان در جامعه، گفت: زنان برای جامعه، جامعه برای زنان و زنان برای توسعه می‌توانند موثر باشند.
مهاجرانی هم چنین بر ضرورت شبکه سازی و ایجاد شبکه‌های ارتباطی کارا میان زنان تاکید کرد و گفت: ما به عنوان زنان باید به نسل آینده تجربه انتقال بدهیم و نیاز به آموزش داریم.زهرا بهروزآذر معاون زنان ریاست جمهور نیز در این نشست با اشاره به این نکته که ۶۱ درصد دانشجویان در دانشگاه‌ها را زنان و دختران تشکیل می‌دهند حضورشان را زمینه ساز تحول در جامعه دانست.
وی به زنان مهندس توصیه کرد که از زن و مادر بودنتان در حرفه خودتان استفاده کنید و در طراحی‌ها رد زنانه خودتان را برجای بگذارید.
بهروز آذر تاکید کرد: در طراحی‌ها باید تمام اشکال تبعیض را رفع کنید؛ نقشه‌های شما باید خانواده محور دوستدار کودک و دوستدار زنان باشد.
معاون زنان رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه شما می‌توانید نقطه تغییر باشید، ادامه داد: هرجا که احتیاج به حمایت دولت باشد ما سعی می‌کنیم به شما کمک کنیم و معتقدیم که باید موانع جنسیتی را برداشت.
وی افزود: ما در بحث تبعیض‌های جنسیتی از شما حمایت خواهیم کرد و می‌توانیم تسهیلگر باشیم.
در این نشست زنان مهندس نیز مسائل و دغدغه‌های خود را مطرح کردند و سامان بخشیدن به حق الزحمه‌های مهندسان از مهمترین مسائلی بود که توسط زنان مهندس مطرح شد.
هم چنین در ادامه نشست زنان مهندس دغدغه‌های خود درباره مسائل وکیفیت ساخت و ساز، اهمیت حساس شدن نسبت به اجرای قانون نگهداری ساختمان‌ها و تلاش برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های فرسوده را مطرح کردند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر