نماد آخرین خبر

سفیر ایران: تسلیحات رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای امنیت بین‌المللی است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سفیر ایران: تسلیحات رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای امنیت بین‌المللی است

ایرنا/ سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در لاهه، استفاده رژیم صهیونیستی از عوامل شیمیایی علیه غزه و لبنان را محکوم و تصریح کرد که این تسلیحات تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی و منطقه بشمار می‌رود.

هادی فرجوند طی سخنانی در یکصد و هفتمین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اوضاع اسفبار جاری در غزه و لبنان و نسل کشی توسط رژیم صهیونیستی را برجسته و اعلام کرد که حمایت‌های سیاسی و نظامی سبب شده است تا رژیم اسرائیل در حملات خود به لبنان و غزه یکبار دیگر بربریت خود را از طریق بمباران مناطق پرجمعیت، غیر نظامیان و آواره کردن مردم این دو کشور، تکرار کند.
وی با اشاره به گزارش‌های منتشر شده درباره استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات شیمیایی و اورانیوم ضعیف شده در حملات علیه لبنان هشدار داد: رژیم تروریستی اسرائیل در کنار نقض حقوق بین الملل از فسفر سفید و سایر سلاح‌های ممنوعه در جنگ استفاده می‌کند.
سفیر کشورمان از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی خواست تا با استفاده از توان کارشناسی خود، تحولات در غزه و لبنان را به‌صورت مداوم رصد کند.
وی تاکید کرد: هدف ایجاد جهان عاری از سلاح شیمیایی، با نپیوستن آنهایی که کنوانسیون را تصویب نکرده‌اند، محقق نخواهد شد؛ به‌ویژه رژیم صهیونیستی که برنامه‌های وسیعی برای تولید، توسعه و کاربرد سلاح‌های شیمیایی دارد.
فرجوند هشدار داد: سلاح‌های شیمیایی و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی این رژیم تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی و منطقه است.
وی همچنین با انتقاد از اعمال تحریم های یکجانبه تصریح کرد که این تحریم‌ها ناقض حقوق بشر بوده و مانعی برای تهیه و تولید داروهای مورد نیاز جانبازان شیمیایی بشمار می‌رود.
گفتنی است که یکصد و هفتمین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تا روز جمعه ۲۱ مهرماه در محل آن سازمان در لاهه ادامه دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره