نماد آخرین خبر

یوسفیان ملا: رژیم اسرائیل از توان موشکی ایران آگاهی دارد

منبع
نامه نيوز
بروزرسانی
یوسفیان ملا: رژیم اسرائیل از توان موشکی ایران آگاهی دارد

نامه نیوز/  یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: نظرم من میان ایران و اسرائیل جنگی همه‌جانبه در نمی‌گیرد زیرا رژیم اسرائیل از توان موشکی ایران آگاهی دارد و می‌داند هر اقدام گسترده‌ای انجام دهد، زمین‌گیر می‌شود. اسرائیل متوجه است که اگر خطایی کند، با ویرانی خود مواجه می‌شود. آمریکا هم به این مسائل اِشراف دارد و به هیچ‌وجه وارد جنگ مستقیم با ایران نمی‌شود.

سخن رهبر انقلاب مبنی بر نه تعجیل می‌کنیم و نه تعلل این پیام را رساند که جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با دشمنان خود، به ویژه رژیم اشغالگر قدس در عین حال که محکم ایستاده و بعد از این هم خواهد ایستاد اما همه اقدام‌های نظام اسلامی مبتنی بر محاسبات دقیق در همه حوزه‌هاست.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، گفت: «تصمیم درباره نظام و کشور امری کلان است و باید دقت نظر بسیار بالا انجام شود و اگر بدون درنظرگرفتن جوانب امر وارد جنگی شویم یا حتی از جنگی پرهیز کنیم، هر دوی اینها در شرایطی که دقت کافی وجود نداشته باشد ایراد دارد. نظر رهبر انقلاب هم همین است زیرا فرمودند نه تعجیل و نه تعلل. به این معنا که ما همیشه و حالا حامی حزب‌الله لبنان و همه محورهای مقاومت بوده و هستیم اما نمی‌شود بدون حساب و کتاب کامل وارد عملیات نظامی شویم و مثلا هزاران نیروها را به غزه یا لبنان بفرستیم. گاهی عجله‌کردن در جنگ باعث شکست می‌شود. به همین دلیل در حمله یا واکنش نباید عجله کرد».

او ادامه داد: «اکنون می‌بینیم که اسرائیل برای اینکه یک نفر را ترور کند، یک برج چندطبقه را منفجر می‌کند و جان انسان‌های بی‌دفاع و غیرنظامی زیادی را می‌گیرد تا آن یک نفر مورد نظرش ترور شود. این رفتار یعنی تعجیل در جنگ که باعث می‌شود در نگاه همه ملت‌های دنیا محکوم شود و در نهایت هم پیروز جنگ نباشد زیرا به جای جنگ کشتار مردم بی‌دفاع صورت می‌گیرد. در آن برهه که مذاکرات در قطر و مصر درباره آتش‌بس جریان داشت، ایران می‌خواست پاسخ ترور شهید هنیه را به اسرائیل بدهد و حمله کند اما آمریکایی‌ها از طریق دولت قطر پیام دادند که صبر کنید و ما مشغول تلاش برای برقراری آتش‌بس هستیم؛ ایران هم صبر کرد؛ یعنی تعجیل نکرد که تا اینجای کار بند اول سخن رهبر انقلاب محقق شد یعنی تعجیل صورت نگرفت اما بعد از دو ماه وقتی جمهوری اسلامی ایران دید که قصد مذاکره‌ای برای آتش‌بس وجود ندارد و اسرائیلی‌ها کار خودشان را پیش می‌برند و حتی به لبنان هم حمله کرده‌اند و ترورهای تازه‌ای انجام می‌دهند، به خاک اسرائیل حمله کرد که در اینجا بند دوم سخنان رهبر انقلاب محقق شد؛ یعنی تعلل نکردیم. در حقیقت فاصله بین ترور شهید هنیه تا عملیات وعده صادق2 مصداق دقیق نه تعجیل و نه تعلل است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «هیتلر مانند نتانیاهو می‌خواست به سرعت به همه آنچه می‌خواست برسد اما دیدیم که نتوانست و با آن ارتشی که در اختیار داشت در نهایت شکست خورد و به جهنم رفت. وضعیت نتانیاهو هم همین است و با این شکل از حملاتی که می‌کند حتما روز به روز به شکست نزدیک می‌شود».

یوسفیان‌ملا در پایان گفت: «به نظرم من میان ایران و اسرائیل جنگی همه‌جانبه در نمی‌گیرد حالا شاید اسرائیل حملاتی محدود داشته باشد اما در نهایت جرئت نمی‌کند حمله‌ گسترده‌ای انجام دهد زیرا از توان موشکی ایران آگاهی دارد و می‌داند هر اقدام گسترده‌ای انجام دهد، زمین‌گیر می‌شود. واقعیت این است که در تاریخ بی‌سابقه بود که یک کشور این میزان موشک به اسرائیل شلیک کند. تازه ایران نمی‌خواست تلفات غیرنظامی داده شود، وگرنه این توان را داشت که به شهرهای اصلی اسرائیل مانند تلاویو حمله کند. گنبد آهنین هم می‌تواند برای 10 تا 20 موشکِ همزمان مؤثر باشد اما اگر برای مثال ایران 600 موشک بزند که این توانایی را دارد که به راحتی این کار را انجام دهد، عملا گنبد آهنین اسرائیل بی‌معنی می‌شود. با این اوصاف اسرائیل می‌داند که اگر خطایی کند با ویرانی خود مواجه می‌شود. آمریکا هم به این مسائل اِشراف دارد و به هیچ‌وجه وارد جنگ مستقیم با ایران نمی‌شود زیرا می‌دانند در صورت حمله به ایران در منطقه زمینگیر می‌شوند».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره