نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

رسانه صهیونیستی: ایران توانایی جنگ طولانی دارد اما اسرائیل آسیب‌پذیر است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رسانه صهیونیستی: ایران توانایی جنگ طولانی دارد اما اسرائیل آسیب‌پذیر است

ایسنا/ رسانه عبری گزارش داد ایران توان جنگی طولانی و خونین را با رژیم صهیونیستی دارد اما این رژیم در مقابل ایران کوچک و آسیب‌پذیر است و پس از یک سال جنگ با غزه دچار خستگی شده است.

جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۰ مهر طی عملیات «وعده صادق ۲» به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران،‌ ترور و به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان پاسخ داد.
در پی عملیات ایران، سران رژیم صهیونیستی وعده واکنش نظامی به عملیات موشکی مشروع ایران دادند و سران آمریکایی و رژیم صهیونیستی در حال رایزنی برای تعیین نحوه و چگونگی این واکنش هستند.
روزنامه هاآرتص با اشاره به همین مسئله در گزارشی می‌نویسد: «تاریخ گذشته نشان داده که ایرانیان توانایی تاب‌آوری در یک جنگ بسیار طولانی و خونین را دارند و اسرائیل به‌رغم قدرت نظامی‌اش، همچنان کوچک و آسیب‌پذیر بوده و از یک سال درگیری خسته شده است.»
«یوسی ملمان» تحلیلگر اطلاعاتی و استراتژیک صهیونیست و همچنین ستون‌نویس روزنامه هاآرتص می‌گوید: «ایالات متحده هشدار شدیدی را به اسرائیل نسبت به حمله تلافی‌جویانه برای عملیات موشکی ایران داده است. اسرائیل باید دست از حملات تلافی‌جویانه بردارد و از آن‌ها دور بماند، البته نه صرفا به خاطر هشدار و اعتراض طرف آمریکایی، بلکه ایران توان نظامی یک جنگ بسیار طولانی را دارد و اسرائیل در برابر آن آسیب‌پذیر است.»
این تحلیلگر صهیونیستی با اشاره به توان نظامی بالای ایران تاکید می‌کند: «بیایید فرض کنیم که ایران شروع به هدف قرار دادن اسرائیل کرده و هر روز ۲ موشک شلیک می‌کند. آن وقت اسرائیلی‌ها هر روز باید ۲ بار به پناهگاه‌ها می‌رفتند. مهم‌تر از زمان و نحوه واکنش اسرائیل به ایران، چگونگی خاتمه به جنگ نه تنها علیه ایران، بلکه غزه و حزب‌الله لبنان توسط رهبران اسرائیلی مهم است.»
این اولین باری نیست که یک رسانه اسرائیلی یا غربی به رژیم صهیونیستی نسبت به اقداماتش هشدار می‌دهد.
اخیرا روزنامه گاردین با اشاره به مشکلات تل‌آویو نوشت: «ذخایر دفاع هوایی اسرائیل هم گران و هم محدود است؛ بدین معنا که با تداوم این درگیری، اسرائیل در برابر حملات ایران آسیب‌پذیرتر می‌شود.»
ستون‌نویس هاآرتص به شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی می‌پردازد و می‌گوید: «وجهه اسرائیل طی ماه‌های اخیر در حوزه اطلاعاتی با شکست مواجه شده و حتی خود جامعه اطلاعاتی اسرائیل هم قادر به توضیح درباره شکاف گسترده ایجادشده میان عملکردشان در تاریخ هفتم اکتبر و عملکردشان در حین جنگ نیست.»
این تحلیلگر اسرائیلی در پایان با اشاره به قدرت و توانمندی‌های ایران هشدار می‌دهد که اگر رژیم صهیونیستی دست به حملاتی علیه تاسیسات نفتی ایران بزند، پاسخ ایران به‌گونه‌ای خواهد بود که برای تل‌آویو یک «بازی بسیار خطرناک» به همراه خواهد داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره