ايرنا/ رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: تا پيش از استقرار نظام جمهوري اسلامي و در هنگام زمامداري رژيمها و سلسلههاي سابق، در حدود ۳.۵ ميليون کيلومتر از خاک ايران جدا شد، به برکت فرماندهي ولي فقيه بود که در هشت سال دفاع مقدس حتي ذره اي از اين آب و خاک جدا نشد و در اشغال دشمن باقي نماند.
حجت الاسلام و المسلمين عباس محمدحسني در هيات معارف جنگ شهيد سپهبد صياد شيرازي که با حضور دانشجويان نيروي هوايي ارتش در دانشگاه هوايي شهيد ستاري برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي جنگ تحميلي، اظهار داشت: تقديم صدها هزار شهيد و جانباز و آزاده، نَه در جنگ تحميلي با رژيم بعث بلکه در نبرد با بيش از ۸۰ کشور که به طور مستقيما به حمايت مادي و معنوي از صداميان مي پرداختند، خود نشان دهنده بزرگي حرکت رزمندگان اسلام است که در جنگ جهاني سوم، جانانه از اين آب و خاک دفاع کردند.
رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با اشاره به اينکه جنگ تحميلي، نقطه پايان شرارت هاي مستکبرين عليه نظام اسلامي نبود، تصريح کرد: امروز نيز شاهد هستيم که دنياي استکبار با اعمال تحريم هاي ظالمانه و ضدبشري عليه ملت ايران درصدد انتقام برآمده تا به خيال خام خود، شکست صدام و پيروزي جمهوري اسلامي در جنگ ۸ ساله را جبران کند غافل از اينکه به حول و قوه الهي، ايرانيان همچون گذشته از اين آزمون نيز سربلند خارج خواهند شد.
وي در تشريح مباني ديني و عقيدتي که موجب پيروزي نظام اسلامي را در جنگ تحميلي فراهم آورد، افزود: روحيه مقاومت و تسليمناپذيري در برابر متجاوز از جمله دلايل توفيق جمهوري اسلامي در جنگ بود همچنان که پروردگار متعال در آيه ۱۱۴ سوره مبارکه نساء مي فرمايد «وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِينَ عَلَي الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا» يعني خدا هيچگاه براي کافران نسبت به اهل ايمان راه تسلّط باز نخواهد کرد.
نماينده ولي فقيه در ارتش جمهوري اسلامي با اشاره به قاعده مقابله به مثل در اسلام گفت: هيچ گاه در تاريخ اسلام نيامده است که مسلمين آغازگر جنگي بوده اند بلکه سياست شريعت محمدي(ص) همواره به دفاع جانانه در برابر متجاوزين و مقابله به مثل با محاربين استوار بوده است؛ همانگونه که اميرالمومنين حضرت علي(ع) در حکمت ۳۰۶ از نهج البلاغه مي فرمايند «سنگ را از همانجا که آمده بازگردانيد چراکه شرّ و بدي را جز با همان [شرّ و بدي] نمي توان دفع کرد.»
حجت الاسلام محمدحسني وجوب حفظ نظام اسلامي را از ديگر دلايل مباني ديني و عقيدتي در دفاع مقدس برشمرد و تاکيد کرد: تنها در سايه سار استقرار نظام اسلامي است که امنيت پايدار، احقاق حقوق، رفاه، آسايش دنيوي محقق مي شود و بديهي است که در صورت عدم وجود چنين نظامي، هيچ يک از موارد مذکور تحقق نخواهد يافت و ظلم بيداد خواهد کرد از اين روي، بر تمام آحاد جامعه اسلامي فرض است تا به هر نحو ممکن، از موجوديت و کيان حاکميت اسلام و جمهوي اسلامي دفاع کنند چنان که بنيانگذار کبير انقلاب حضرت امام خميني(ره) نيز فرموده اند: «حفظ جمهوري اسلامي از حفظ يک نفر - ولو امام عصر(عج) باشد - اهميتش بيشتر است؛ براي اينکه امام عصر(عج) هم خودش را فدا ميکند براي اسلام.»
رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، ضرورت دفاع از مظلوم برابر ظالم را از ديگر دلايل رخداد دفاع مقدس دانست و بيان داشت: لزوم فرياد رسي به مستضعفان و مظلومان به استناد آيه ۷۵ از سوره مبارکه نساء از جمله ضرورياتي است که دفاع برابر صداميان متجاوز را ايجاب مي کرد چرا که رژيم بعث با اشغال بيش از ۱۰ شهر در غرب و جنوبغرب ايران، ظلم را به نهايت رسانيده بود و سکوت و سکون برابر چنين جنايتي، مسلماً در حکم شراکت با صداميان محسوب مي شد؛ لذا بسيج ملي ايرانيان، چنان درسي به متجاوزين داد که تا به امروز نيز از ياد و خاطرشان پاک نشده است.
وي، با اشاره به اعتقاد راسخ رزمندگان اسلام نسبت به پيروزي نهايي حق بر باطل، تاکيد کرد: اعتقاد خالص به صدق وعده الهي در پيروزي حق عليه باطل، يکي ديگر از دلايل موفقيت رزمندگان اسلام در جبهه ها بود که با توان و تجهيزاتي به مراتب کمتر از دشمن تا بُن دندان مسلح بعثي، به عنوان مصداق تام و تمام آيه شريفه «کَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ» شناخته شدند.
بازار