logo

پیام روحانی به مناسبت روز جهانی معلولان

منبع
پايگاه اطلاع رساني دولت
بروزرسانی
پیام روحانی به مناسبت روز جهانی معلولان

پايگاه اطلاع رساني دولت/ رييس جمهوري با تاکيد بر اينکه حمايت همه‌جانبه از افراد داراي معلوليت همواره از اولويت‌هاي دولت تدبير و اميد بوده است، اظهارداشت: شکل‌گيري عزمي ملي در اجراي قوانين مرتبط با معلولان و تقويت جايگاه واقعي اين افراد در جامعه، مستلزم ايجاد يک ساختار نظارتي کارآمد است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت در اين پيام آمده است: تاريخ پرافتخار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مملو از اقدامات اميدبخشي است که در حمايت و توانمندسازي اقشار آسيب‌پذير به ويژه افراد داراي معلوليت انجام شده است؛ تلاش‌هايي که حتي در شديدترين تنگناهاي اقتصادي و اجتماعي نيز تداوم يافته و به ثمر نشسته‌اند.
وي افزود: امروز که روز جهاني معلولان را گرامي مي‌داريم، فرصت يافته‌ايم تا چشم دل خويش را بر پيام جهان شمول اين روز بگشاييم و دريابيم که در مسير توانمندسازي و تلفيق اجتماعي افراد داراي معلوليت و فراگيرسازي خدمات مورد نياز آنان در کدام نقطه ايستاده‌ايم؟
در ادامه اين پيام آمده است: حمايت همه‌جانبه از افراد داراي معلوليت و تلاش براي حل مشکلات اين عزيزان همواره از اولويت‌هاي دولت تدبير و اميد بوده است. در همين راستا ابلاغ مصوبه هيات وزيران در امور معلولان و تلاش براي تصويب قانون حمايت از حقوق معلولان، توسعه خدمات رفاهي، آموزشي، توانبخشي و توانمندسازي آنان با تکيه بر ظرفيت‌هاي تخصصي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، سازمان بهزيستي کشور و سازمان آموزش و پرورش استثنايي، ارتباط مستمر با نخبگان معلول و سازمان بهزيستي کشور و سازمان‌هاي غيردولتي فعال در اين عرصه و تلاش براي رفع موانع موجود در مسير رشد و تعالي اين افراد، بخشي از اقداماتي است که دولت، افتخار انجام آن را داشته است.
رييس جمهوري خاطر نشان کرد: با وجود تلاش‌هاي صورت گرفته، شکل‌گيري عزمي ملي در اجراي قوانين مرتبط با معلولان و تقويت جايگاه واقعي اين افراد در جامعه، مستلزم ايجاد يک ساختار نظارتي کارآمد است تا روند اجراي اين قوانين در دستگاه‌هاي مختلف را پيگيري نمايد؛ لذا «تشکيل کميته هماهنگي و نظارت بر اجراي قانون حمايت از حقوق معلولان و کنوانسيون حقوق افراد داراي معلوليت» اين امر خطير را محقق خواهد ساخت. تامين منابع اعتباري و رفع موانع اجرايي قانون حمايت از حقوق معلولان نيز جزء ساير اولويت‌هاي مهم دولت است که برغم تنگناهاي موجود، تلاش‌هاي لازم جهت حل آنها انجام خواهد شد.

وي افزود: هم‌اينک که جامعه ما با آزمون‌هاي سرنوشت‌ساز، از قبيل تحريم‌هاي ظالمانه دشمنان و شيوع بيماري کرونا مواجه است، کوشش همه‌جانبه را براي حفظ آرامش و مودت، به کارگيري ظرفيت‌هاي آحاد مردم و همياري ملي براي بهبود کيفيت زندگي گروه‌هاي آسيب‌پذير به ويژه بکارگيري افراد داراي معلوليت، مسئوليتي اخلاقي و اجتماعي است که انتظار مي‌رود همه دستگاه‌ها و سازمان‌هاي ذيربط با اهتمام ويژه و بهره‌گيري از دانش و بينش انساني و اسلامي خويش بيش از پيش بتوانند در مسير آن گام بردارند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar