logo

هدایت و کنترل ویلچر برقی با موبایل

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هدایت و کنترل ویلچر برقی با موبایل

ایسنا/کنترل لمسی ویلچر برقی از دستاوردهای یکی از شرکت‌های دانش بنیان است که امروز در نمایشگاه آبادیران رونمایی شد.

در حاشیه دومین نمایشگاه آبادیران از کنترل لمسی ویلچرهای برقی ساخته شده در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی رونمایی شد.

این کنترل لمسی یک اپلیکیشن کنترل لمسی با قابلیت نصب در انواع ویلچرهای برقی و سازگار با هر نوع محدودیت عضلانی است.

وحید هاشمی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت‌ از سال‌های گذشته در حوزه سیستم‌های ناوبری و کنترل متحرک‌های الکترونیکی حوزه پزشکی فعال بوده است و همکار سازمان بهزیستی در حوزه تجهیزات الکترونیکی توانبخشی هستیم.

وی با اشاره به کنترل لمسی ویلچر برقی توضیح داد: بر اساس نیاز سنجی‌های انجام شده در جامعه معلولان و سالمندان و جانبازان متوجه شدیم که افراد دارای معلولیت‌های شدید مانند افراد مبتلا به ام اس پیشرفته، ضعف عضلانی و دیسترفی و ضایعات نخاعی_ گردنی توانمندی استفاده از ویلچرهای معمول را ندارند.

هاشمی افزود: با استفاده از این کنترلر لمسی این امکان را برای این دسته از معلولان که توانمندی کار با دست خود را داشته باشند فراهم می‌کند تا بتوانند از ویلچرهای برقی استفاده کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به جزئیات این فناوری گفت: نرم افزار کنترل هوشمند ویلچر در گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود و از طریق اتصال گوشی همراه به ویلچر برقی، فرد از طریق گوشی همراه خود می‌تواند ویلچرهای برقی را کنترل کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar