نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

ساخت اولین بزرگراه هوشمند آمریکا آغاز شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ساخت اولین بزرگراه هوشمند آمریکا آغاز شد

ایسنا/قرار است یک بزرگراه هوشمند موسوم به I-۹۴ به طول سه مایل در ایالت میشیگان آمریکا به عنوان نخستین بزرگراه هوشمند این کشور ساخته شود که دارای حسگرها و تجهیزات ارتباطی ویژه برای ردیابی خودروها و کمک به رانندگان با هشدارهای ویژه خواهد بود.

یک مسیر سه مایلی بین ایالتی در میشیگان به اولین بزرگراه هوشمند آمریکا تبدیل خواهد شد.

به نقل از اکسیوس، یک استارت‌آپ به نام کَونیو(Cavnue) با پشتیبانی شرکت الفبت(Alphabet) شروع به ساخت یک بزرگراه هوشمند به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی جدید کرده است که می‌تواند پروژه‌های مشابه دیگر را در سراسر این کشور تحریک کند.

گفتنی است که پروژه مشابه دیگری به نام «راهروی حمل و نقل هوشمند» در یک بزرگراه ایالتی در آستین تگزاس نیز در حال توسعه است.

جاده هوشمند جدید میشیگان دارای سیستم ردیابی بزرگ و طولانی تحت مدیریت اداره حمل و نقل میشیگان و برای کمک به رانندگان در بزرگراه است.

این بزرگراه هوشمند برای اطلاع رسانی به اداره حمل و نقل میشیگان و رانندگان در مورد مسائل احتمالی پیش رو مانند وجود موانع در جاده، تصادفات یا راه‌بندان‌ها طراحی شده است.

امید است که این پروژه به رفع ازدحام ترافیکی، جلوگیری از تصادفات و به مقامات کمک کند تا به شرایط اضطراری جاده‌ها واکنش‌های موثرتری نشان دهند.

برنامه‌هایی برای گسترش این بزرگراه هوشمند به طول ۴۰ مایل در شش مرحله وجود دارد که پس از تکمیل برنامه آزمایشی فعلی انجام می‌شود.

این بزرگراه هوشمند با مجموعه‌ای از تیرها(ستون) کار می‌کند که در هر ۲۰۰ متر در امتداد جاده قرار می‌گیرند و حسگرها، ابزارهای محاسباتی و تجهیزات ارتباطی را در خود جای می‌دهند.

همچنین دوربین‌هایی در امتداد این بزرگراه وجود خواهد داشت که بر هر بخش از جاده نظارت می‌کنند و تصاویری را می‌گیرند که توسط هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای شناسایی شرایط خطرناک رانندگی تجزیه و تحلیل می‌شوند. در نهایت نیز هشدارها به اداره حمل و نقل میشیگان و رانندگان متصل به جاده ارسال می‌شود.

استارت‌آپ Cavnue می‌گوید فناوری آن می‌تواند با هر وسیله نقلیه‌ای که دارای ویژگی‌های اتصال باشد، متصل شود.

سخنگوی این شرکت گفت: اغلب خودروهای مدرن با ویژگی‌های ناوبری داخلی در این دسته قرار می‌گیرند.

آمریکا در مورد ساخت و اجرای بزرگراه‌های هوشمند باید سرعت عمل خرج دهد، چرا که از برخی کشورهای دیگر عقب مانده است. به عنوان مثال، بریتانیا کار بر روی اولین جاده متصل به اینترنت خود را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره